سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

آزمون های استخدامی


آزمون های استخدامی

آزمون های پیش از استخدام چه آزمون هایی هستند؟

آزمون های پیش از استخدام آزمون و ابزارهایی هستند که برای مقایسه شایستگی های مهم کاندیداهای شما طراحی می شوند تا بهترین گزینه را برای شغل و قرارگیری در سازمان خود انتخاب کنید.

این آزمون انواع مختلفی دارند از تست های شخصیت شناسی و آزمون های مهارت سنجی گرفته تا آزمون های بررسی تناسب فرهنگی و سطح دانش فردی. این آزمون به اشکال مختلف کاغذی، دیجیتالی و تست های شبیه سازی محیط کار انجام می شوند و به نظر ما با استفاده از فناوری واقعیت مجازی در فرآیند استخدام هم فاصله چندانی نداریم.

کیفیت استخدام/ خروج ناخواسته کارمند از شرکت

کیفیت شاخص ارزشمندی است ولی تعریف آن توسط سازمان های زیادی به عنوان تعداد داوطلبان استخدامی صورت می گیرد و افرادی که در نهایت در شرکت حداقل برای یک مدت از پیش تعیین شده باقی می مانند.

بعضی از سازمان ها شاخص های عملکرد شغلی را نیز در نظر می گیرند. و این شاخص ها برای هر وظیفه شغلی نیز متفاوت هستند. به عنوان مثال تعداد فروش های انجام گرفته توسط یک فروشنده یا تعداد تیکت های پشتیبانی بسته شده را برای کارمندان بخش خدمات مشتری مد نظر گرفته می شوند.

بدون شک آزمون های استخدامی بررسی می کنند که آیا یک فرد مناسب شغل مورد نظر شما و فرهنگ شرکتی تان است یا خیر. زمانی که این آزمون ها به درستی استفاده شوند باعث افزایش قابل توجه کیفیت استخدام شما می شوند و در مقابل نرخ خروج کارمندان از شرکت را کاهش می دهند.

خروج کارمندان از شرکت در هر سازمانی به شکل متفاوتی اندازه گیری می شود، به عنوان مثال از نظر بعضی از شرکت ها خروج کارمند قبل از 6 ماه زود است، در حالی که این مدت برای سایرین می تواند یک سال باشد. اما در انتها، همه به دنبال کاهش تعداد افراد خروجی از شرکت قبل از مدت مشخصی هستند.

انعطاف پذیر باشید

نکته دیگری که باید به ذهن بسپارید این است که محل و نحوه اجرای آزمون ها مهم نیست، بلکه انعطاف پذیری آن ها اهمیت دارد.

مطمئن شوید با شرکتی همکاری می کنید که سریعا و به دنبال تصمیم ناگهانی شما می تواند آزمون ها را تغییر دهد یا حذف کند. یا بهتر است از نرم افزاری استفاده کنید که بتوانید این کار را خودتان انجام دهید.

این قضیه به خصوص در شروع استفاده از آزمون ها مهم است. در هر صورت شما باید چیزی که جواب می دهد را محک بزنید. شاید مشخص شود که یک آزمون شخصیت شناسی در رابطه با نیاز شما نمی تواند موفقیت شغلی را پیش بینی کند و این که به بازی های قضاوت موقعیتی بیشتری نیاز دارید. اگر نتوانید تغییرات لازم را سریعا اعمال کنید خیلی بد می شود.

تنها مشکل این قضیه این است که آزمون های استخدامی سنتی به ندرت چنین آزادی عملی را می دهند. خوشبختانه، روز به روز به تعداد شرکت هایی که فناوری آزمون پیش از استخدامی را ارائه می دهند که شما می توانید براساس سلیقه خودتان آن را شخصی سازی و عوض کنید، افزوده می شود.

استفاده از چنین فناوری هایی باعث می شود که کاندیدای شما با یک تجربه جالب در بحث انتخاب داوطلب شغلی مواجه شود که در آن الگوریتم ها امتیاز کاندیدا را با امتیاز مورد نظر سازمان مقایسه می کنند. این امتیاز نقش حمایتی را در تصمیم شما و تیم تان دارد.

چنین سیستمی به طور کامل در هر زمانی قابل سفارشی سازی است. به عنوان مثال با کمک آن متوجه تعداد کم کاندیداهایی می شوید که آزمون را به پایان رسانده اند؟ می توانید مدت آن را کاهش دهید. یا اگر تعداد افرادی که آزمون را کامل کرده اند بسیار زیاد است، می توانید مدت آزمون را افزایش دهید یا یک آزمون بیشتر اضافه کنید. ببینید چه چیزی جواب میدهد. تست و سپس اصلاح کنید.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای آزمون های استخدامی

  1. جواد

    سلام
    بنظرم ازمون استخدامی اصلا عادلانه نیست.
    آقا من مهندس نفت هستم ، سوالات بینش دبیرستان را اگر بلد نباشم نمیتوانم استخدام شوم!!!! خنده داره

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا