سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

آشنایی بیشتر با موردکاوی


آشنایی بیشتر با موردکاوی

موردکاوی در آموزش های مدیریت همان نقشی را دارد که مواد و وسایل آزمایشگاهی برای آموزش نظریه های مختلف در علوم فیزیک و شیمی ، و پیکره های بی جان و حیوانات آزمایشگاهی برای آموزش نظریه های زیستی و پزشکی با استفاده مناسب از موردکاوی های مناسب ، آموزش مباحث مدیریتی آسان تر ، اثربخش تر ، جذاب تر و کارآمدتر خواهد بود ، چراکه دانشجویان ، استادان ، محققان و علاقه مندان به تجزیه و تحلیل موردکاوی ، طی فرایندی تعاملی به بررسی پدیده ای واقعی می پردازند ( گلشن ، ۱۳۷۹ ) . آشنایی بیشتر با موردکاوی مفید است.

´در هنگام استفاده از مورد کاوی باید به این نکته دقت داشت که موردکاوی روایتی نوشته شده از رویدادی است که قبلاً به صورت تصنعی ساخته نشده است و همچنین همچون تحقیقات تجربی نیز در موردکاوی ها ، متغیرهای موجود در تحقیق بدون هیچ دخالت و دستکاری به ایفای نقش خود می پردازند ؛ به همین دلیل در موردکاوی تلاش می شود با بیان یک رویداد طبیعی که ممکن است وجوه مختلفی نیز داشته باشد ، محققان و پژوهشگران به چالشی واقعی برای تجزیه و تحلیل آن رویداد کشیده شوند . به اعتقاد پیروان این راهبرد تحقیق ، در طی همین چالش هاست که محققان و پژوهشگران می توانند علاوه بر فراگیری هرچه باکیفیت تر مباحث نظری ، به مدد آنها به تجزیه و تجلیل آن واقعه نیز پردازند و با همفکری و هم اندیشی دیگران بر وسعت و قدرت تحلیل خود بیفزایند .

تاریخچه استفاده از موردکاوی به ۵۰۰ سال قبل از میلاد و به تلاش یکی از فیلسوفان مطرح چینی به نام لائونسه می رسد (مقیمی ، ۱۳۸۶ ) ؛ او در تلاش بود تا با پایه گذاری اصول و نظریه های یادگیری فعال و تعاملی به ایجاد تحولی در سبک های آموزشی بپردازد . در نوشته های این فیلسوف آمده است . اگر شما به من چیزی بگوييد ، من گوش خواهم کرده اگر شما چیزی به من نشان دهيد ، من خواهم دید ، اگر شما به من اجازه دهید که چیزی را تجربه کنم ، من یاد خواهم گرفت .

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای آشنایی بیشتر با موردکاوی

  1. ناشناس (خریدار محصول)

    Visitor Rating: 5 Stars

  2. مقداد

    تقدیر و تشکر فراوان از شما واقعا پشتیبانی تون بی نظیره با این که من خارج از ساعات کاری مزاحم شدم ولی با خوش رویی و راهنمایی مشکل من رو حل کردین مجددا تقدیر و تشکر فراوان ازتون دارم انشالله هر روز موفق تر از دیروز باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا