سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

آیین نگارش و مکاتبات اداری


آیین نگارش و مکاتبات اداری

آیین نگارش و مکاتبات اداری
همکاری گروهی از افراد برای رسیدن به اهداف خاص با استفاده از توانایی‌های نیروی انسانی، لوازم و تجهیزات، منابع مالی، روش‌های انجام کار و تحت نظر مدیریت منسجم.
هر سازمان می تواند متناسب با نوع و گستردگی وظایف محوله دارای ساختاری باشد که به آن ساختار سازمانی (بافت سازمانی) می‌گویند. ساختارها در قالب چارت سازمانی (نمودار سازمانی) نشان داده می‌شوند.
معمولا ارتباط در جامعه به اشکال:
حضوری (کلامی-شفاهی)، کتبی و نوشتاری، ایما و اشاره، نوع لباس، نوع اتومبیل و … انجام می‌شود.

امروزه همه ما در هر جایگاه شغلی که باشیم، خیلی از درخواست ها و مکاتبات خود را باید به صورت کتبی بیان کنیم و اگر قرار باشد این ارتباط، با یک شرکت، سازمان و یا یک شخصیت حقوقی برقرار شود، بهتر است این ارتباط در قالب “نامه اداری” نوشته شود. از طرفی دیگر به کمک رعایت اصول نگارش در این نامه ها می توانیم به راحتی و هر چه سریع تر به نتیجه دلخواه خود برسیم، زیرا در این نوشته ها سعی می شود تمامی نکات لازم برای رسیدن به یک خروجی اصولی جمع آوری شود.

 ایجاد ارتباطات به صورت رسمی، به عنوان یکی از مهمترین دلایل برای رسیدن به اهداف است که به کمک نامه های اداری انجام می شود. مکاتبات اداری در واقع زبان رسمی سازمان به حساب می آید و در نتیجه موجب موفقیت و پیشرفت سازمان ها خواهد شد. البته بهتر است بدانیم یکی از ارکان ساختار ادارات، نوشتار اداری خواهد بود که در واقع بیان کننده میزان دانش، تخصص و تجربه کارکنان و مدیران سازمان است.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای آیین نگارش و مکاتبات اداری

  1. خاکپور

    بسیار از خدمات و سرویس های شما راضی و خرسندم و بعنوان یک مشتری دوست دارم بقیه هم از رضایتی که از مجموعه شما دارم با خبر بشن. به امید موفقیت های بیشتر برای شما.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا