سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

اجرای استراتژی منابع انسانی نقش BSC در مدیریت منابع انسانی


اجرای استراتژی منابع انسانی نقش BSC در مدیریت منابع انسانی

کارت امتیازی متوازن در اوایل دهۀ 1990 توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون به‌عنوان رویکردی برای مدیریت و اندازه‌گیری عملکرد استراتژیک توسعه یافت. آن‌ها مشاهده کردند که معیارهای عملکرد سنتی که بر اساس حساب‌های مالی است تصویری ناقص از عملکرد یک سازمان ارائه می‌دهد. بنابراین آن‌ها کارت امتیازی متوازن (BSC) را برای ارائۀ نمای شفاف‌تر از عملکرد سازمان ایجاد کردند. کارت امتیازی متوازن (BSC) معمولاً به‌عنوان یک سیستم برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک شناخته می‌شود که در دو دهۀ اخیر مورداستفاده قرارگرفته است. اما اصل وجودی BSC همان‌طور که ذکر شد به قرن 19 برمی‌گردد. امروزه در اجرای استراتژی منابع انسانی نقش BSC در مدیریت منابع انسانی از آن در سراسر جهان در سازمان‌های خدمات ملکی، غیرانتفاعی، کسب‌وکارها و دولت‌ها استفاده می‌شود. سازمان‌ها از کارت امتیازی متوازن برای هماهنگی عملیات روزمره‌ی خود با چشم‌اندازها و استراتژی سازمانشان استفاده می‌کنند. تاریخچۀ BSC در اینفوگرافیک زیر نشان داده شده است.

کاربرد BSC (اهداف کارت امتیازی متوازن)

فرض کنید که کسب‌وکار کوچک شما می‌خواهد به بزرگ‌ترین سازنده‌ی ویجت ها در کشور تبدیل شود. یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت برای تحقق این امر افزایش گردش مالی است. ازنظر مالی، شما می‌خواهید گردش مالی را 17 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش دهید و اهداف مالی را مشخص کنید. مشتریان این گردش مالی را ارائه می‌دهند، بنابراین باید تحویل‌های خود را به‌موقع دریافت کنند که این هدف مشتری است. اهداف فرایند داخلی به این سؤال پاسخ می‌دهند: برای اطمینان از اینکه مشتریان سفارشات خود را به‌موقع دریافت می‌کنند، چه باید کرد؟ سرانجام، اهداف نوآوری شما شامل هرگونه تغییر زیرساختی برای تحقق استراتژی شما می‌شود. به‌عنوان‌مثال، نصب ماشین‌آلات جدید تولید یا تنظیم مجدد فضای اداری برای تیم سازی.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای اجرای استراتژی منابع انسانی نقش BSC در مدیریت منابع انسانی

  1. خشایار

    عرض خداقوت به شما…کارتون بسیارعالی وسالم واینکه در سریع ترین زمان خدمت رسانی میکنید….ازهمه شما دوستان خوبم تشکر ویژه دارم….سپاس فراوان🤚🌹

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا