سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

ارتباطات اداری و سازمانی


ارتباطات اداری و سازمانی

ارتباطات اداری و سازمانی

ارتباط چیست ؟
ارتباط در لغت،ربط دادن، پیوستن چیزی به چیز دیگر معنی شده است .ارتباط رامی توان جریانی دانست که در طی آن دو نفر یا بیشتر به تبادل افکار, نظرات،احساسات و عقاید خود می پردازند و از طریق به کار بردن پیام هایی که معنایش برای کلیه آنها یکسان است،به انجام این امر مبادرت می ورزند.
مثال: وقتی انسان با نگاه یا لبخند نشاط خود را به دیگری نشان می دهد یا هنگامی که شخصی به شخص دیگر سلام،صبح بخیر می گوید با بیان شفاهی دوستی و صمیمیت خود را به او می فهماند. به همین ترتیب موقعی که انسان به دیگری یادداشت و یا نامه ای می نویسد با بیان کتبی مقصود خود را به نظر او می رساند و با وی ارتباط برقرار می سازد. بشر برای ایجاد ارتباط با سایر همنوعان خود از وسایل مختلفی استفاده نموده است.
در آغاز ایما و اشاره و بتدریج از زبان ، آتش و دود، فریاد ، صدای طبل و پیک و سپس از نوشته سود جسته است و همواره به دنبال اختراع وسایل جدید ارتباطی شده و بر اثر توسعه تکنولوژی دگرگونی فوق العاده ای در سیستم ارتباطات به وجود آمده است. به طوری که امروزه می توان گفت اخبار و اطلاعات در یک لحظه از زمان به سراسر گیتی مخابره می شود.
در ابتدای این مجموعه به مقوله ارتباطات انسانی می پردازیم و سپس به سایر مطالب مبحث ارتباط و ارتباطات اداری و سازمانی خواهیم پرداخت.
ارتباطات انسانی:
یکی از عوامل مهمی که انسان را از حیوانات متمایز می کند این است که انسان عقل و شعور دارد و با تفکر و انتقال تجارب خود به دیگران و تمایل به زندگی اجتماعی , با همنوعان خود ارتباط برقرار می کند و تلاش دارد با ایجاد پیام و انتقال و تفهیم معنای آن به اطرافین خود این شبکه ارتباطی را ایجاد و گسترش دهد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای ارتباطات اداری و سازمانی

  1. ورزی

    از محصول خوبتون سپاسگذارم چه از لحاظ قیمت چه از لحاظ کیفیت

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا