سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

اصول و سرپرستی سازمان


اصول و سرپرستی سازمان

اصول و سرپرستی سازمان

افراد باید در انجام دادن وظایف خود هدایت شوند. هر فردی در سازمان علاقمند به آگاهی از اتفاقاتی است که در سازمان رخ می دهد و به کار پرسنل ارتباط دارد. فعالیت اعضای سازمان باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر کار افراد گروه مورد توجه باشد کارمندان بیشتر به کار علاقه مند خواهند شد.

اصل ۱ سرپرستی

وظایف و مسئولیت های افراد باید کاملا روشن و مشخص باشد. معمولا وقتی به کسی کاری گمارده می شود، قبل از هر چیزباید بداند از او چه می خواهند و وسایل و ماموریت های او کدامند.

اصل ۲ سرپرستی

افراد باید در انجام وظایف خود هدایت شوند. هرمستخدمی علاقه مند به آگاهی از وقایعی است که در سازمان رخ می دهد و با کار او مرتبط است.

اصل ۳ سرپرستی

کار رضایتبخش مستخدم باید مورد توجه قرار گیرد. افراد وقتی خدماتشان مورد توجه قرار گیرد، بهتر و با علاقه بیشتر کار خواهند کرد.

اصل ۴ سرپرستی

کار نامطلوب باید مورد انتقاد قرار گیرد. انتقاد باید خصوصی باشد و جنبه ی سازندگی داشته باشد. عیب جویی در حضوردیگران ممکن است سبب رنجش سایرین شود.

اصل ۵ سرپرستی

به مستخدمین باید میدان داد تا بتوانند مسولیت های ببیشتر را بپذیرند. سرپرست موفق کسی است که بتواند شخص باکفایتی را جانشین خود نماید.

اصل ۶ سرپرستی

کارکنان باید برای پرورش خود تشویق شوند. سرپرستانی در کار موفق اند که بتوانند افکار افراد تحت سرپرستی خود را به کار بیندازند تا با استفاده از پیشنهادات و عقاید جدید آنان، روز به روز بر حسن جریان کار بیفزایند.

اصل ۷ سرپرستی

محیط کار باید بهداشتی و مصون از هرگونه آلودگی (صوتی، نور و…) باشد. بسیاری از سرپرستان نه تنها در انجام کارهای کم خطر به اصول بهداشتی و مصونیت محیط کار توجهی ندارند بلکه در کارهای خطرناک هم توجهی به مساله مصونیت نمی نمایند.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای اصول و سرپرستی سازمان

  1. Amir

    .Thank you .Mesle Hamishe Alli .Number 1

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا