سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

اصول و فنون مذاکره


اصول و فنون مذاکره
شما چه بخواهید و چه نخواهید، بهرحال یک مذاکره کننده هستید. اصول و فنون مذاکره بسیار به شما کمک میکند. مذاکره یک حقیقت زندگی است. با مقام مافوق خود برای ترفیع خودتان صحبت می کنید. کوشش می کنید با یک شخص ناآشنا برروی قیمت خانه توافق کنید. دو نفر حقوقدان سعی می کنند یک دعوای حقوقی را حل و فصل کنند. گروهی از شرکتهای نفتی برای تاسیس یک کنسرسیوم برای اکتشاف نفت برنامه ریزی کنند. وزیر امورخارجه ایالات متحده امریکا با همتای روسی خود برای محدود کردن سلاح های هسته ای به توافقی دست یابند. تمام اینها «مذاکره» است.
مذاکره یک ابزار اساسی است تا شما آنچه را که از دیگران میخواهید، بدست آورید. مذاکره تبادل اطلاعات برای رسیدن به توافق است، وقتی که شما و طرف مقابل دارای منافعی هستید که بین شما مشترک است و در همان حال منافعی دارید که با یکدیگر در تضاد است.

مذاکرات شامل برخی از دادن‌ها و گرفتن‌ها است، به این معنی که یک طرف همیشه در صدر مذاکرات ظاهر می‌شود و همانگونه که گفته شد مذاکره یک بحث راهبردی است که مسأله را به شیوه ای برطرف می‌کند که هر دو طرف مذاکره آن را قابل قبول بدانند. طرف‌های درگیر در مذاکرات می‌توانند متفاوت باشند.

مدت زمان لازم برای انجام مذاکرات بستگی به شرایط دارد. مذاکره می‌تواند چند دقیقه یا در موارد پیچیده‌تر، بسیار بیشتر طول بکشد. به عنوان مثال، خریدار و فروشنده ممکن است دقایقی یا ساعتی برای فروش خودرو مذاکره کنند. اما دولت‌های دو یا چند کشور ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها به مذاکره درباره شرایط یک توافق تجاری نیاز داشته باشند.
مذاکره همچنین یک مهارت مهم در هنگام پذیرش یک شغل جدید است. اولین پیشنهاد کارفرما اغلب بهترین پیشنهاد یک شرکت نیست و کارمند می‌تواند در مورد شرایط مختلف مانند حقوق بیشتر، زمان تعطیلات بیشتر، مزایای بازنشستگی بهتر و غیره مذاکره کند. مذاکره درباره پیشنهاد شغلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا همه افزایش‌های بعدی می‌تواند بر اساس پیشنهاد اولیه باشد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

4 دیدگاه برای اصول و فنون مذاکره

  1. ناشناس

    Visitor Rating: 5 Stars

  2. مریم اکبری

    چقدر عالی ،کافی، جامع، منطقی، و با بیان سلیس و روان نوشته بودید.
    لذت بردم

  3. ناشناس

    بهترین مقاله ایی بود که خونده بودم واقعا مچکرم💓💓💓💓💓

  4. هاشمی

    خیلی مفید بود ,من به شخصه خیلی مطلب خوندم ماله شما واقعا مفید و شیوا بود و خیلی چیزا فهمیدم لطفا ادامه بدید و راهنمایی های بیشتری کنید خیلییی ممنون

  5. مریم اکبری

    متن بسیار مفید و قوی ای بود و باید بگم از جهت ادبیاتی هم بسیار جمله بندیهای زیبا و ترکیبهای جالبی داشت. خیلی خوب بود. امیدوارم که باز هم مقالاتی از این دست ازتون بخونم.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا