سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

اهمیت رنگ برند


اهمیت رنگ برند

 انتخاب رنگ برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است این موضوع بسیار مهم بوده و بر درک مشتریان تاثیر زیادی خواهد داشت . انتخاب رنگ مناسب برای برند یک امر بسیار حساس است . این فرایند به صورت کاملا علمی و موشکافانه و بسیار چالش برانگیز است . در هنگام طراحی سایت می توانید از در کنار رنگ های اصلی برند که جزء هویت اصلی برند به شمار می رود می شود از از رنگ های متعدد دیگری استفاده کرد . نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد در صورتی که در بین رنگ ها هارمونی مناسبی وجود نداشته از قدرت اصلی رنگ ها کاسته می شود .

هرکدام از رنگ ها چه تاثیری در مخاطب می گذارد ؟

 اگر شما قصد دارید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید باید به این امر توجه داشته باشید که علاوه بر نام بزرگ برای یک محصول فوق العاده و درجه یک در کنار طرح یک بازاریابی مناسب عناصر دیگری نیز وجود دارند که در موفقیت شما تاثیر بسیار زیادی دارند. یکی از مهم ترین عوامل انتخاب رنگ مناسب برای برندتان است. ممکن است شما فکر کنید در نگاه اول مخاطبان ممکن است فکر کنید که به شکل چند دقیقه ای جذب جزئیاتی مانند لوگو و عناصر به کار رفته در طراحی سایت شوند اما این گونه نیست مهم ترین مسئله در طراحی سایت انتخاب رنگ برای برند یا رنگ تجاری برند است که بر روی مخاطبان شما تاثیر می گذارد و باعث جذب آن ها می شود. اگر بخواهیم این مسئله را از دید علمی مورد بررسی قرار بدهیم باید بگوییم که ثابت شده است که مسئله ی پردازش رنگ در ذهن انسان ها بسیار قدرتمند است و باعث می شود که احساسات افراد در ناخودآگاه آن ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

در ارتباط با اهمیت تاثیر رنگ برند باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر این امر درست و به جا استفاده شود تاثیر زیادی در دیدگاه مشتریان دارد و باعث می شود که آن ها وادار به خرید از شما بشوند. در انتخاب رنگ برای برندتان باید به چند نکته ی کلیدی توجه کنید ابتدا رنگی را متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید تا مخاطب در نگاه اول متوجه شود که حوزه ی فعالیت شما در چه زمینه ای است به عنوان مثال در سرگرمی یا انرژی فعالیت کنید .

برای هر کسب و کاری چه رنگی مناسب است؟

رنگ برند ها در کسب و کار آن قدر اهمیت دارد که برخی از برندهای معروف دنیا را با رنگ شان می شناسیم به عنوان مثال مک دونالد را با رنگ قرمز و زرد و ال جی را با قرمز متمایل به سرخابی می شناسیم. توجه داشته باشید که به کارگیری رنگ ها در کسب و کار شما نشان دهنده ی معنای بسیار عمیق و جالبی است. زمانی که قصد دارید با یک حرفه و رنگ خاص برند یا کسب و کارتان را به مخاطبان خود معرفی کنید نیاز به دانش و آگاهی در زمینه ی روانشناسی رنگ ها خواهید داشت. قصد داریم در ادامه معانی رنگ های اصلی را معرفی کرده و با معانی آن آشنا شوید، مطمئنا قبل از انتخاب رنگ برند این سوال برای شما پیش خواهد آمد رنگ کسب و کار شما چیست؟

اگر کار شما در حیطه ی بهره وری و سطح بالایی از بازدهی است می توانید از رنگ سفید استفاده کنید که نمایانگر انصاف و امنیت است .

بنفش: انتخاب رنگ برندینگ در این طیف نشان دهنده ی ثروت، کیفیت و خلاقیت است از آن جا که این رنگ در دسته رنگ های فانتزی قرار می گیرد گزینه مناسبی برای کمپانی های هنری، لوازم آرایشی و عطر سازی به شمار می رود.

قرمز: یکی از رنگ های بسیار پرکاربرد در طراحی برندینگ و نشان تجاری است که نشاند دهنده ی قدرت و انرژی بالا است انتخاب این رنگ کمی جسورانه است و مناسب برندهای ورزشی، مواد غذایی و مد و لباس است . زرد: رنگ نور خورشید و نشان دهنده ی طراوت زیبایی و نشاط است از این رنگ در کسب و کارهایی استفاده می شود که نیاز به تحریک فرایندهای ذهنی باشد رنگ مناسبی برای امور آموزشی است.

سبز: این رنگ نماد پول است و به عنوان رنگ حرکت شناخته می شود اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید این رنگ مناسب شماست. همچنین می توانید در کارهای مرتبط با زیست محیطی نیز از این رنگ بهره بگیرید.

آبی: برخی از افراد تردید دارند که برای کسب و کار خود انتخاب کنند. لازم است بدانید که این رنگ نماد دلگرمی و به وجود آورنده حس اعتماد است و معمولا برای طراحی وبسایت انواع شرکت ها استفاده می شود. سیاه: این رنگ شاید کمی غیردوستانه به نظر برسد اما در امور کسب و کار و بازاریابی به محصولات لوکس به کار می روند.

نارنجی: انتخاب این رنگ به عنوان رنگ برند نماد گرما و خوشبینی در برخی موارد به عنوان رنگی تهاجمی تلقی می شود. جالب است بدانید شرکت بازاریابی دیجیتال  Unbounce اعلام کرد یک دکمه نارنجی رنگ به راحتی می تواند بازدیدکننده های سایت شما را تبدیل به مشتری کند.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اهمیت رنگ برند”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا