سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / / / /

بررسی استاندارد ایزو 14001


بررسی استاندارد ایزو 14001

بررسی استاندارد ایزو 14001

ایزو ۱۴۰۰۱ را به عنوان استاندارد سامانه مدیریت زیست محیطی معرفی می‌نمایند. هدف از این استاندارد ایجاد نمودن الزامات مناسب برای آن سری از سازمان‌ها است که علاقمند به محیط زیست هستند و قصد دارند که تا حد امکان از وارد نمودن آسیب به محیط زیست اطرافشان جلوگیری کنند و همچنین کمترین آلایندگی را ایجاد نمایند.

ویه های مورد استفاده برای تدوین این سند و آنهایی که برای حفظ آن در آینده استفاده شده اند در مقررات بخش ۱ تشریح شده اند . به خصوص ضوابط مختلف مورد نیاز برای تایید انواع مختلف اسناد ایزو باید دقت کرد پیش نویس این سند در تطابق با قواعد ویراستاری مقررات ISO IEC بخش دو تهیه شده است . توجه کنید ممکن است برخی بخش‌های این سند تحت حق امتیاز ثبت شده باشد. ISO مسئولیت شناسایی این بخش ها را به صورت کلی و جزئی نمی پذیرد. جزئیات حقوق امتیاز شناسایی شده در طی تدوین این سند در مقدمه و یا در فهرست ISO اظهار حقوق ثبت شده دریافتی موجود است.

این استاندارد قادر است در کل شرکت‌ها و سازمان‌ها تولیدی و خدماتی مستقر شود. با توجه به این نکته که الزامات ایزو ۱۴۰۰۱ فراتر و جامع‌تر از استانداردها و قوانین ملی هستند، به همین دلیل می‌توانند کاور کننده مطلوبی به مقررات و قوانین دولتی مربوط به محیط زیست باشند.

هدف از اعطای این استاندارد، ایجاد سیستم و شرایطی است که بتوان با در نظر گرفتن محیط زیست، یک سازمان را هدایت و کنترل نمود. این استاندارد در واقع تغییر ورژن یافته ایزو ۹۰۰۱ است که در راستای هم جهت شدن با آن در سال ۲۰۱۵ ارائه گشت و از آن به بعد شرکت‌ها ملزم به دریافت گواهینامه ISO 14001:2015  شدند. الزامات کلی ISO 14001 بیشتر بر مبنای شناسایی عواملی که موجب ایجاد آلودگی شدند  پیامدهای آن‌ها بر محیط زیست است.

مطالب مفید در حوزه محیط زیست

موفقیت سیستم مدیریت زیست محیطی به تعهد در تمام سطوح و وظایف سازمان بستگی دارد که توسط مدیریت ارشد هدایت می شود. سازمان ها می توانند از فرصت ها برای پیشگیری یا کاهش پیامدهای نامطلوب زیست محیطی و ارتقای پیامدهای زیست محیطی مطلوب به خصوص در رابطه با آنها که مضامین استراتژیک و رقابتی دارند استفاده کنند.

مدیریت ارشد با یکپارچه سازی مدیریت زیست محیطی با فرایندهای کسب و کار سازمان ، جهت گیری و تصمیم گیری استراتژیک ، همراستایی آنها با دیگر اولویت های کسب و کار و قانون گذاران)زیست محیطی و دخیل کردن حکمرانی زیست محیطی در سیستم کلی مدیریتش می تواند به طور موثر به ریسک ها و فرصت هایش بپردازد. از اظهار پیاده سازی این استاندارد بین المللی می توان برای کسب اطمینان در طرف های ذی نفع استفاده کرد که یک سیستم مدیریت زیست محیطی موثر در جریان است.

www.DigiFiles.org

5/5 - (4 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای بررسی استاندارد ایزو 14001

  1. ملکی

    سلام و احترام
    کاش در این حوزه بیشتر مطلب بگذارید .
    من این محصول را گرفتم و برای ارئه ام ازش استفاده کردم
    مرسی

  2. سحرزینالی

    تیم قوی دی جی فایلز عالی ترین است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا