سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / /

بررسی تاثیر پستل بر برندینگ


بررسی تاثیر پستل بر برندینگ

بررسی تاثیر پستل بر برندینگ ؟

تجزیه و تحلیل PESTLE که قبلاً به عنوان تجزیه و تحلیل PEST شناخته می‌شد، چارچوب یا ابزاری است که برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر عوامل کلان محیطی استفاده می‌شود که ممکن است تأثیر عمیقی بر عملکرد یک سازمان داشته باشد. این ابزار خصوصاً در هنگام راه‌اندازی کسب و کار جدید یا ورود به بازارهای خارجی بسیار مفید است.

این روش اغلب در همکاری با سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار مانند تجزیه و تحلیل SWOT و پنج نیروی پورتر برای درک دقیق وضعیت و عوامل داخلی و خارجی مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد. PESTLE مخفف اختصاری است که به معنی عوامل سیاسی (Political)، اقتصادی (Economic)، اجتماعی (Social)، فنی (Technological)، محیطی (Environmental) و حقوقی (Legal) است.

با این وجود در طول سال‌ها، افراد با عواملی مانند جمعیت‌شناسی (Demographics)، بین فرهنگی (Intercultural)، اخلاقی (Ethical) و زیست محیطی (Ecological) و در نتیجه ایجاد گزینه‌هایی مانندSTEEPLED ،DESTEP  و SLEPIT چارچوب را گسترش داده‌اند. در این مقاله، ما بیشتر به  PESTLE پایبند خواهیم بود زیرا این مدل، مهم‌ترین عوامل مربوط به کسب و کار عمومی را در بر می‌گیرد. در ادامه هر یک از عوامل توضیح داده خواهد شد:

عوامل سیاسی و بررسی تاثیر پستل بر برندینگ 

این عوامل درمورد چگونگی و میزان مداخله دولت در اقتصاد یا صنعت خاص است. اساساً تمام تأثیراتی که دولت بر کسب و کار شما می‌گذارد می‌تواند در اینجا طبقه‌بندی شود. این عامل می‌تواند شامل سیاست‌های دولت، ثبات سیاسی یا بی‌ثباتی، فساد، سیاست کسب و کار خارجی، سیاست مالیاتی، قانون کار، قانون محیط زیست و محدودیت‌های کسب و کار باشد. علاوه بر این، دولت ممکن است تأثیر عمیقی بر سیستم آموزشی، زیرساخت‌ها و مقررات بهداشتی کشور داشته باشد. این‌ها همه عواملی هستند که هنگام ارزیابی جذابیت یک بازار بالقوه باید مورد توجه قرار گیرند.

عوامل اقتصادی و بررسی تاثیر پستل بر برندینگ 

عوامل اقتصادی تعیین‌کننده عملکرد یک اقتصاد خاص هستند. عوامل شامل رشد اقتصادی، نرخ ارز، نرخ تورم، نرخ بهره، درآمد قابل استفاده مصرف‌کنندگان و نرخ بیکاری است. این عوامل ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم در طولانی‌مدت بر یک شرکت تأثیر بگذارند، زیرا بر قدرت خرید مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارند و احتمالاً می‌توانند مدل‌های تقاضا و عرضه را در اقتصاد تغییر دهند. در نتیجه این امر همچنین بر نحوه قیمت‌گذاری محصولات و خدمات توسط شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد.

مزایای تحلیل PESTEL

  • یک چارچوب ساده است.
  • درک درست از فضای کسب‌وکار را تسهیل می‌کند.
  • توسعه تفکر بیرونی و استراتژیک را تشویق می‌کند.
  • می‌تواند یک سازمان را قادر به‌ پیش‌بینی تهدیدات آینده تجاری کند و برای جلوگیری یا به‌حداقل‌رساندن تأثیر آنها اقدامی انجام دهد.
  • می‌تواند یک سازمان را قادر سازد تا فرصت‌های شغلی را دریابد و به طور کامل از آنها بهره‌برداری کند.

معایب تحلیل PESTEL

  • برخی از کاربران تجزیه‌وتحلیل PESTEL مقدار داده‌های مورداستفاده را برای تصمیم‌گیری ساده می‌کنند – استفاده از داده‌های ناکافی آسان است.
  • گرفتن اطلاعات بیش از حد ممکن است منجر به مشکلاتی توسط تجزیه‌وتحلیل پستل شود.
  • داده‌های استفاده شده ممکن است بر اساس فرضیاتی باشد که بعداً ثابت نشوند.
  • سرعت تغییر پیش‌بینی پیشرفت‌هایی را که ممکن است در آینده بر یک سازمان تأثیر بگذارد، دشوارتر می‌کند.
  • برای اثربخشی، روند باید به طور منظم تکرار شود.

 

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای بررسی تاثیر پستل بر برندینگ

  1. ناشناس

    بهترین گروه، فوق العاده مسئولیت پذیر هستید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا