سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

بیمه بدنه و ثالث خودرو


بیمه بدنه و ثالث خودرو

بیمه بدنه خودرو 

در بیمه‌نامه بدنه اتومبیل تعهد بیمه‌گر (شرکت بیمه) جبران خسارت وارد به خود وسیله نقلیه مورد بیمه است به این معنی که بطور مثال بیمه‌گر (شرکت بیمه) با بیمه کردن وسیله نقلیه تعهد می‌کند چنانچه به علت هر یک از حوادث مشمول بیمه‌نامه بدنه اتومبیل وسیله نقلیه بیمه شده سرقت و یا خسارتی در اثر حادثه و آتش‌سوزی وارد شود، خسارت وارده را جبران نماید، این نوع بیمه در بازار بیمه کشور به بیمه بدنه اتومبیل معروف است.

تاریخچه پیدایش بيمه بدنه در ايران

بیمه بدنه خودرو تقریباً عمری به اندازه خود عمر صنعت اتومبیل سازی دارد .در ایران تا سال1312 بیمه اتومبیل در ایران منحصر به چند دستگاه کامیون بود که از طرف شرکت های وارد کننده به طور اقساط به فروش می رسید. فروشندگان برای تأمین سرمایه تا پایان باز پرداخت اقساط، کامیون ها را در مقابل پیش آمدن حوادث یا آتش سوزی به نفع خود بیمه می کردند. بعدها در سال 1312 با انعقاد قرارداد راه‌آهن سراسری ایران به علت فعالیت دامنه دار حمل و نقل بر تعداد کامیون ها افزوده شد و بیمه اتومبیل در ایران رونق بیشتری پیدا کرد.از سال 1308 تا 1315 شرکت جنرال اکسیدان که جزء گروه فارلر بود، امور مربوط به بیمه اتومبیل را در ایران انجام می داد. سپس نمایندگی شرکت بیمه آلیانس اونداستو نگارتر وارد فعالیت بیمه ای شد و پس از تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران در آبان‌ماه 1314 که با سرمایه20میلیون ریال شروع به کار کرده، اتومبیل ها را این سه شرکت بیمه می‌کردند.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

3 دیدگاه برای بیمه بدنه و ثالث خودرو

  1. مسعود

    آقا من اولش فک کردم پشتیبانیشون سر کاریه، اما دستشون درد نکنه خداییش پشتیبانی عالی ای داره و توی کمترین زمان پاسخ و راهنمایی می کنند.

    دستتون درد نکنه حلالتون باشه

  2. محرمی

    بسیار عالی و کارآمد،ممنونم از زحمات تون

  3. دکتر کرامتی

    تیم فعال و آنلاین که با صبر و حوصله تمام دغدغه های آدرم رو با زبان ساده و راهنمایی های دقیق برطرف میکردند که خودم به شخصه از صحبت با تیم پشتیبانی لذت میبرم! آرزوی موفقیت دارم براتون.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا