سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

بیمه همگانی سلامت


بیمه همگانی سلامت

بیمه سلامت چیست؟

بیمه سلامت، همان بیمه خدمات درمانی است که با طرح‌های مختلف در کشور ارائه می‌شود. بیمه سلامت ایرانیان یکی از طرح‌های ویژه برای افرادی است که تحت پوشش بیمه‌های پایه نیستند. اگر شما تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه بیکاری باشید، نمی‌توانید از خدمات درمانی این بیمه‌نامه استفاده کنید.بیمه همگانی سلامت مفید است.

اول از همه باید بدانید که بیمه سلامت چیست؟ این نوع بیمه یکی از بیمه‌نامه‌های پایه کشور است که زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جای می‌گیرد و در سال ۱۳۷۳ و با تصویب قانون بیمه همگانی تشکیل شده است. هدف اصلی آن تحت پوشش قراردادن همه افراد جامعه است. با بیمه سلامت دیگر نگرانی برای درمان بیماری‌ها و هزینه‌های درمان وجود ندارد.

بهتر است بدانید که در ابتدا این بیمه‌نامه با نام بیمه خدمات درمانی شناخته می‌شد که تمام نهاد‌ها و صندوق‌های این سازمان ادغام شده‌اند و در سال ۱۳۹۱ سازمان بیمه سلامت کشور تشکیل شد و بعد از آن این بیمه‌نامه با نام بیمه سلامت عرضه شده است.

بیمه سلامت روستاییان، یکی از زیر مجموعه‌های بیمه سلامت همگانی می‌باشد و به تمام روستائیان و افرادی که در شهرهای کوچک‌تر از ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند، تعلق می‌گیرد. در این نوع بیمه درمانی، کل مبلغ و هزینه بیمه توسط دولت تامین شده و روستائیان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای بیمه همگانی سلامت

  1. رضوی

    از لحاظ کیفیت کاراتون نمره ی قابل قبولی داره و از لحاظ قیمت هم هیچکس قیمت شمارو نداره و بسیار بصرفه هست. خوبی رو باید گفت. خدا خیرتون بده و موفق باشید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا