سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

تاریخچه و مفاهیم بیمه های مسئولیت


تاریخچه و مفاهیم بیمه های مسئولیت

تاریخچه و مفاهیم بیمه های مسئولیت

بیمه مسئولیت : به طور کلی بیمه مسئولیت تعهد بیمه گزار در مقابل ضررهای مالی و جانی به در مقابل افراد دیگر است.

واژه Liability مطابق آنچه در فرهنگ لغت معنی شده است ، به معنی مسئولیت است . مسئولیت قانونی  به مسئولیت ها و تعهداتی اشاره دارد که تحت قانون اجرا می شوند .

به طور مستقیم در نتیجه قانون مسئولیت کارفرما مصوب 1880 و اولین قانون غرامت کارگران مصوب 1897 آغاز شد . طبق این قوانین ، کارفرمایان در قبال حوادث حین کار برای کارگران مسئول هستند.

شرکت بیمه مسئولیت کارفرمایان در سال 1880 اولین شرکتی بود که اقدام به صدور بیمه نامه مسئولیت کارفرمایان کرد با تصویب قانون غرامت کارگران مصوب 1906 اکثر شرکت های بیمه آتش سوزی علاقمند به فعالیت در این رشته بیمه ای شدند. انجمن ادارات حادثه نقش مهمی در توسعه این رشته به ویژه در زمینه نرخ دهی ، داشته است .

ارائه غرامت حرفه ای در اوایل قرن بیستم آغاز شد . خواستگاه بیمه مسئولیت کالا همزمان با گسترش بیمه نامه های مسئولیت عمومی به منظور پوشش ریسک مواد غذایی و نوشیدنی برای هتل ها و خسارات ناشی از بیماری های پوستی به دلیل استفاده از پوشاک چرمی و خزدار برمی گردد.
به دنبال گزارش Beveridge 1942 که در آن بخش های زیادی از طرح غرامت کارگران پیشنهاد شده بود و همچنین شامل مفادی در خصوص حوادث صنعتی یا بیماری تحت طرح بیمه اجتماعی یکپارچه است، قانون بیمه ملی صدمات صنعتی مصوب 1946 تصویب شد . ان قانون ، قانون مسئولیت کارفرمایان مصوب 1880 و قانون غرامت کارگران را لغو کرد. نتیجه آن عدم فعالیت بیمه گران تجاری در زمینه بیمه غرامت کارگران بود بااین وجود ، کارفرمایان همچنان تحت حقوق عرفی در قبال خسارات ناشی از حوادث کارکنان مسئول بودند و پوشش لازم توسط بیمه گران از طریق بیمه نامه های مسئولیت کارفرما فراهم می شد .

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تاریخچه و مفاهیم بیمه های مسئولیت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا