سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

تحلیل رفتار با رویکرد DISC


تحلیل رفتار با رویکرد DISC

تحلیل رفتار با رویکرد DISC

تحلیل رفتار متقابل یک تئوری روان‌شناسی است که توسط اریک برن در سال ۱۹۵۰ میلادی ارائه گردید و به لحاظ کاربرد آن در حل مشکلات احساسی و رفتاری، مورد قبول جامعه روان‌شناسی قرار گرفته و تدریجاً در زمینه‌های مشاوره، روان‌کاوی، گروه درمانی، مدیریت، جامعه‌شناسی، توسعه سازمانی و آموزش، نظریه‌های جدیدی ارائه نموده و گسترش پیدا کرده‌است. ابهام و پیچیدگی در مفاهیم، تخصصی بودن و زمان طولانی درمان در دیگر روش‌های روان درمانی باعث شد تا تحلیل رفتار متقابل با مفاهیم اساسی و واژه‌های ساده سریعاً جایگزین روش‌های روان درمانی قدیمی گردید. محصول تحلیل رفتار با رویکرد DISC بسیار مفید است.

تحلیل رفتار یک مکتب علمی کاربردی می‌باشد که در آن از به کار بردن مفاهیم پیچیده اجتناب شده‌است و نظریات آن به صورتی مطرح شده‌اند که به راحتی می‌توان آن‌ها را مشاهده و تجربه نمود. این یک روش درمانی اساسی برای کمک به افراد برای دستیابی به پتانسیل کاملی از خود، در تمام جنبه‌های زندگی به حساب می‌آید.

تجزیه و تحلیل رفتار متقابل یک نوع گفتگو درمانی است و جلسات برای بررسی شخصیت یک فرد و نحوه شکل گیری این شخصیت، به ویژه مواردی که از کودکی ناشی می‌شود، طراحی شده‎اند. این امر از طریق پرسشگری ماهرانه و استفاده از مدل‌ها، تکنیک‌ها و ابزارهای مختلفی حاصل می‌شود.

تحلیل رفتار سعی بر آن دارد تا تصویری از ساختار روان شناختی انسان‌ها به ما نشان دهد. بدین منظور این نظریه از یک الگوی سه بخشی کودک، والد و بالغ به عنوان الگوی حالات نفسانی استفاده می‌کند. درواقع الگوی شخصیتی به ما کمک می‌کند تا بفهمیم انسان‌های اطرافمان چگونه عمل می‌کنند و چه رفتاری از خود بروز می‌دهند.

تست شخصیت دیسک (DISC) 

تست دیسک (disc) یکی از بهترین و پرکاربردترین تست‌های شخصیت شناسی است که در استخدام و ارتقای شغلی کارکنان در سازمان‌ها کاربرد زیادی دارد.تست DISC با ارزیابی گرایش‌ها و ترجیحات افراد، الگوهای رفتاری آن‌ها را می‌سنجد. نتایج حاصل از نمایه DISC می‌تواند برای تحلیل نحوه رفتار آن فرد در شرایط مختلف استفاده شود.تست شخصیت شناسی DISC چهار جنبه اصلی شخصیت افراد را اندازه‌گیری می‌کند:

  • تسلط
  • تاثیرگذاری
  • ثبات
  • وظیفه‌شناسی

انجام آزمون آنلاین DISC زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و تقریبا چیزی حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برای اتمام آن زمان لازم دارید. دقت داشته باشید که نتیجه و تفسیر آزمون دیسک، سریعاً به شما تحویل داده نمی‌شود و نیاز به بررسی دارد. امروزه از روش‌های مفیدی برای تسریع جواب‌دهی و تفسیر استفاده می‌شود تا تفسیر تست دیسک شما سریع‌تر انجام گیرد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تحلیل رفتار با رویکرد DISC”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا