سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

تحولات بانکداری دیجیتال و دورنمای صنعت بانکداری


تحولات بانکداری دیجیتال و دورنمای صنعت بانکداری

تحولات بانکداری دیجیتال و دورنمای صنعت بانکداری

امروزه، پیشرفت‌های فناورانه، به‌طور مداوم باعث تغییر تمامی کسب‌وکارها شده است و محدود به صنعتی خاصی نیز نمی‌شود. این تغییرات از خودکارسازی مشاغل، دیجیتالی‌شدن خدمات و همکاری مجازی تا خانه‌های هوشمند، رایانش ابری و تحلیل‌گری داده‌ها را شامل می‌شود. می‌توان گفت فناوری به یک نیاز ضروری و اساسی برای جامعه و کسب‌وکارها تبدیل شده است. تحولات بانکداری دیجیتال و دورنمای صنعت بانکداری در ایران هم وجود دارد.

تحول دیجیتال یک روند جهانی است و هیچ پناهگاهی برای در امان ماندن از آن وجود نخواهد داشت که در آن بتوان از مدل‌های کسب‌وکار قدیمی محافظت کرد. اینترنت اشیا، رایانش ابری، اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه، رسانه‌های اجتماعی، واقعیت مجازی و افزوده، تحلیل‌گری داده، هوش مصنوعی و بلاکچین از مهم‌ترین انواعِ فناوری‌های تحول‌آفرین هستند که کسب‌وکارها را در صنایع مختلف تحت تاثیر قرار داده‌اند. تحول دیجیتال در بانکداری به معنای تغییر روش‌ها و ابزارهای سنتی مورد استفاده در فرایندهای بانکداری و استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین و دیجیتال در تسریع، تسهیل و بهبود فرایندهای بانکداری می‌باشد.

خلاصه کتب مفید

طبق نظرسنجی «وضعیت بانکداری مصرف‌کننده و پول» که توسط شرکت فین‌تکی «گالیله»، اکثر مصرف‌کنندگان (۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان) احتمال می‌دهند که حساب بانکی خود را در آینده به یک بانک کاملا دیجیتالی منتقل کنند. یکی از دلایل اصلی برای تصمیم‌گیری درمورد این انتقال، رضایت مشتری بود. از میان ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان نظرسنجی که از بانک‌های سنتی به‌عنوان بانک اصلی خود استفاده می‌کردند، تنها ۶۶ درصد راضی بودند؛ درحالی که افرادی که بانک‌های تمام‌دیجیتالی (شامل ۲۱ درصد از شرکت‌کنندگان) و حساب‌های دیجیتال مستقل در بانک‌های سنتی (شامل ۷ درصد از پاسخ‌دهندگان) را به‌عنوان بانک اصلی‌شان انتخاب کرده‌ بودند، به ترتیب ۷۹ درصد و ۸۱ درصد راضی بودند.

نتیجه‌ جمله‌های بالا این است که «تجربه دیجیتال» می‌تواند به اهرم اصلی ایجادکننده‌ مزیت رقابتی برای نهادهای مالی تبدیل شود. درنتیجه انتظار می‌رود بانک‌ها و مؤسسات مالی از امکانات فناوری‌های دیجیتال برای بازابداع تجربه‌ مشتری استفاده ببرند. نظرسنجی‌ مؤسسه‌ معتبر پژوهشی «فارستر» از مدیران اجرایی بانکداری در سطح جهانی نشان‌گر این است که بانک‌های سنتی هم کم‌کم به این تحول، تن می‌دهند. مطابق این نظرسنجی، ۳۵ درصد از این مدیران تصمیم‌گیر گفته‌اند که برای تطبیق با نیروهای پیش‌ران برآمده از عصر دیجیتال، به اجرای ابتکارهای دیجیتال و درنظرداشتن فناوری دیجیتال در تصمیمات خرید فناوری متعهد شده‌اند. ۱۲ درصد دیگر از این تصمیم‌گیرندگان هم فعلا فقط قصد اجرای تحول‌ دیجیتال را دارند و هنوز اقدامی نکرده‌اند.

بانک‌هایی که می‌توانند استراتژی‌های دیجیتال خود را با موفقیت پیاده‌سازی کنند می‌توانند از مزایای فوق‌العاده آن نیز بهره‌مند شوند. با این وجود نباید فراموش کرد که بسیاری از تحولات دیجیتال با شکست مواجه می‌شوند؛ چراکه تکنولوژی مورداستفاده در آنها به‌عنوان تنها گزینه یا راه‌حل در این زمینه در نظر گرفته می‌شود. بانک‌ها نه‌تنها باید به انتخاب فناوری خود اهمیت دهند؛ بلکه باید در خصوص نحوه استفاده از این تکنولوژی‌ها نیز فکر کنند. آنها باید به چالش‌های فرهنگی و ذهنیتی که ممکن است برای کارکنان به وجود بیاید فکر کرده و راهکارهایی را در این زمینه نیز ارائه دهند.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای تحولات بانکداری دیجیتال و دورنمای صنعت بانکداری

  1. سجاد

    سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون

  2. دکتر منصور عابدینی

    خیلی کم پیش اومده که از سایت های ایرانی خرید کنم و راضی باشم.شما جز اون کسایی بودید که واقعا از کار باهاتون لذت بردم. خداقوت

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا