سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / /

تدوین استراتژی منابع انسانی


تدوین استراتژی منابع انسانی

سازمانهای زیادی در تلاش هستند تا استراتژی منابع انسانی تدوین کنند. معمولا به مشاوران رجوع می کنند در صورتی که در بسیاری موارد برای این کار نیازی به مشاور منابع انسانی ندارند. در این نوشته قصد دارم خیلی ساده و کوتاه گامهایی برای تدوین استراتژی منابع انسانی شرح دهم. امیدوارم کاربردی و مفید باشد.

نکته اول: در هر کدام از این مراحل نکات ظریفی وجود دارد که با کمی دقت می تواند آنها را رعایت کنید.

نکته دوم: تجربه نشان داده سنگ بزرگ نشان از نزدن است. بنابراین در گامهای اولیه تدوین استراتژی استراتژی منابع انسانی، اهدافی ساده و امکان پذیر انتخاب کنید. آنچه خوبان همه دارند لازم نیست یک شبه در سازمان شما پیاده شود. در اصل چنین چیزی غیر ممکن است.

«آدام اسمیت»، سرمایه انسانی را به شکل زیر تعریف و معنی کرد: « در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های اکتسابی و مفید همه افراد و اعضای یک جامعه باید گفت کسب چنین توانایی‌هایی از طریق قرار گرفتن در محیط آموزشی و مطالعه و کارآموزی، گرچه هزینه‌هایی در بر دارد، اما این نوع هزینه کردن برای خود و در خود، مثل هزینه کردن سرمایه‌های تولیدی است. چنین استعدادها و توانایی‌هایی نه تنها جزو ثروت و دارایی‌های فرد بلکه جزو ثروت و دارایی‌های جامعه‌ای که آن فرد در آن قرار دارد، محسوب می‌شود. ارتقای (افزایش کیفی) قابلیت‌ها، زبردستی و مهارت‌های یک کارگر ممکن است همچون ماشین‌آلات و ابزارهای تولیدی، تسهیل‌گر و بهبود دهنده کیفیت نیروی کار باشد و هزینه‌هایی که (کارفرما) از این بابت متحمل شده است همراه با سود مکفی بازگشت خواهد داشت». همچنین آدام اسمیت بین تقسیم کار و سرمایه انسانی ارتباط قائل است. وی چنین استدلال می‌کند که قدرت تولیدی یک کارگر به تقسیم کار division of labor بستگی دارد، آنجا که می‌گوید:

«بیشترین بهبود در قدرت تولیدی یک کارگر و نیز بخش عمده‌ای از کسب مهارت، زبردستی و قدرت قضاوت وی ناشی از تقسیم کار است».

www.DigiFiles.org

تدوین استراتژی منابع انسانی

تدوین استراتژی منابع انسانی

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای تدوین استراتژی منابع انسانی

  1. ناشناس

    به خاطر وسواسی که دارم همیشه دنبال بهترین ها هستم و برای هر چیزی خیلی سرچ می کنم. به همین دلیل سایت های خیلی زیادی را گشتم. تنها سایت معتبر و علمی سایت شماست.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا