سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

تفاوت بین برند و لوگو و آرم تجاری


تفاوت بین برند و لوگو و آرم تجاری

از اشتباهات رایج در سطوح مدیریت و عوام استفاده نابجا از واژه های برند به جای نام تجاری, لوگو و آرم است. لوگو فقط نشانی از سازمان است در حالیکه برند ماندگاری نام سازمان در ذهن و روح مشتریان است طبق گفته کاتلر وقتی می توانیم بگوییم برند موفقی هستیم که در روح و قلب مشتری نفوذ کرده و مشتری در هنگام مواجه با چندین نام نیازی به تفکر و تکاپو در ذهن خود نداشته باشد و بی نیاز از تفکر محصول یا خدمات ما را انتخاب نمایند.تفاوت بین برند و لوگو و آرم تجاری برای فهم مطالب مارکتینگ مهم است.

تفاوت برند با نام تجاری همانند تمایز بین یک چهره جهانی و مشهور با فردی عادی از جامعه است. یک فرد معمولی تداعی گر حس, وعده, فلسفه کاری و صفات ویژه در ذهن نخواهد بود.

مثلاً دکتر محمود حسابی , پروفسور مجید سمیعی و … برندهای شخصی (Personal brand ) در زمینه دانش و علوم پزشکی بوده و یا اصغر فرهادی, عزت الله انتظامی, سوسن تسلیمی, عباس کیارستمی , عادل فردوسی پور ، علی دایی نمونه هایی از برندهای شخصی در حوزه هنرهای نمایشی ، تجسمی و ورزشی محسوب می شوند.

اما صفاتی که همراه با این افراد به ذهن تداعی می گردد شهرت, سخت کوشی, خلاقیت و غیره می باشد. در حالی که نام تجاری در دفاتر قانونی, محلی و یا جهانی ثبت می گردد درست مثل آنکه شخصی شناسنامه بگیرد.حال اگر این اسم, علامت و لوگو تداعی گر صفات و وعده ها به مصرف کنندگان و یا مخاطبین باشد, می توان اذعان نمود که وارد حوزه برند و برندسازی شده است.در مورد برندسازی واژه های زیادی مانند لوگو، برند، آرم، مارک، نام و نشان تجاری و … وجود دارد. اما تفاوت آن ها در چیست؟

تفاوت بین برند و لوگو و آرم تجاری در علم مدیریت مطرح است.هر سه این موارد با هویت و ماهیت آن سازمان یا شرکت در ارتباط هستند و به نوعی معرف فعالیتی هستند که توسط آن صورت می‌گیرد. اما مرز باریکی نیز میان معنا و کاربرد هر یک از این سه مورد وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم

برندسازی یکی از موضوعات مهم در کسب و کار است. علم بازاریابی به عنوان یک علم جدید دارای سابقه حدود نیم قرن را در دنیا به خود اختصاص داده است

مدیریت بازاریابی به عنوان یک علم میان رشته و ترکیبی از علوم اقتصاد و مدیریت می باشد حال برند سازی به عنوان نتیجه بازاریابی امروزی می باشد گسترش علم بازاریابی در عمل سبب شده تا محصولات و خدمات بسیار متنوعی ،مصرف کنندگان را احاطه سازند و باعث ایجاد ابهام و دشوار شدن  فرآیند تصمیم خرید گردند

بنابراین مصرف کننده نیازمند این است که به گونه ای از محصول اطمینان حاصل نماید.

یک چنین اطمینانی در نهایت باید در ذهن مصرف کننده تداعی گردد.

لذا صرفاَ فرآیندهای کارکردی (مثل ضمانت نامه ها،گارانتی ها و …) قادر به تامین چنین اطمینانی نخواهند بود.بدین منظور، ایجاد برند یکی از اثر بخش ترین راه ها برای ایجاد یک چنین ذهنیت منسجم در مخاطبان به شمار خواهد آمد.واژه ی برند برگرفته از کلمه ی نروژی برندر، به معنای سوزاندن و داغ کردن است که توسط وایکینگ ها به فرهنگ لغت انگلیسی راه یافته و در نهایت درزبان روزانه مرسوم گشته است.

تفاوت بین برند و لوگو و آرم تجاری

این واژه ، به معنی هیزم است و به علامت گذاری حیوانات توسط مالکان برای شناسایی آن ها اطلاق می گردیده است. در غرب وحشی نیز، گاوچرانان و گله داران برای جلوگیری از سرقت احشام، آن ها را به وسیله ی داغ های مشخص ،علامت گذاری می نمودند.طی سالیان ، این علامت ها سیر تکاملی خود را پیمودند و به دنیای صنعتگران و هنرمندان هم راه یافتند، تا اینکه امروزه ،به عنوان نمادی ممتاز، جهت تمایز محصولات وکالاها به کار بسته می شوند.

عنوان قانونی برای برند ،نشان تجاری است .

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای تفاوت بین برند و لوگو و آرم تجاری

  1. dg.n.j

    سلام
    من همیشه بین این مفاهیم گم میشدم اما الان کاملا تفوات شون را متوجه شدم
    مرسی اشزحمات خالصانه شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا