سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

تفکر نامطمئن اثر آنی دوک


تفکر نامطمئن اثر آنی دوک

تفکر نامطمئن اثر آنی دوک

حتی بهترین تصمیمات هم گاهی منجر به بهترین نتایج نمی‌شوند. همیشه عنصری کنترل‌ناپذیر به نام شانس و اطلاعاتی پنهان از دید وجود دارد. بنابراین کلید موفقیت در بلند‌مدت و جلوگیری از استرس، تفکر در شرایط نامطمئن است: چقدر مطمئن هستیم؟ راه‌های احتمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ کدام تصمیمات بیشترین شانس موفقیت را دارند؟ آیا من در یک استراتژی که ۹۰٪ مواقع کار می‌کند با ۱۰٪ بدشانسی زمین خوردم؟ یا اینکه موفقیت من به جای تصمیم‌گیری درست به شانس نسبت داده می‌شود؟ تفکر نامطمئن اثر آنی دوک برای همه افراد مفید است.

آشنائی و تسلط بر “علم و هنر تصمیم گیری” از جمله پیش نیازهای بسیارمهم مطالعات و تحقیقات اثر بخش است. بی تردید هدف نهائی از انجام چنین تحقیقاتی رسیدن به درکی عمیق تر و بهتر برای تطبیق اقدام ها با یکدیگر و حتی تطبیق اقدام ها با “عدم اقدام” است. اقدام هائی که نهایتا در قالب برنامه ها و طرح های مشخص و منسجم تدوین و پیاده می شوند اصولا باید بر پایه یک روش نظام مند ، علمی و معتبر شناسائی ، ارزیابی و انتخاب شوند . اگرچه گاهی اوقات در کنار اصطلاحات و مفاهیمی مانند تصمیم گیری و برنامه ریزی ، قید هائی مانند ” تحت شرایط عدم قطعیت” اضافه می شوند اما باید اذعان کرد که تصمیم گیری و برنامه ریزی در محیط های سرشار از آرامش، سکون، و قطعیت کامل، اگر نگوئیم کاملا بی معنی، مطمئنا غیر واقع بینانه است.

اولین نکته‌ای که در کتاب تفکر نامطمئن (Thinking in Bets) با آن مواجه می‌شوید نیز همین است. دلیل نوشتن این کتاب این بود که آنی دوک درحال تحصیل دکترای روانشناسی در دانشگاه پنسیلوانیا بود و زمینهٔ کاری او نیز توانایی‌های شناختی بود. اما کمی قبل از دفاع تز خود به بیماری مبتلا شد و حدود یکسال به مرخصی رفت.

خواندن این کتاب به تصمیم‌گیری بهتر در زمان کمتر کمکی شایان خواهد کرد؛ فاکتوری که امتیاز بزرگ افراد موفق نسبت به دیگران است. اگر می‌خواهید با نگاهی نو و پخته به فرآیند تصمیم گیری و موفقیت آشنا شوید و راهکارهایی در این زمینه بیاموزید، این کتاب یکی از پیشنهاد‌های ماست.

آنی دوک کیست؟

آنی دوک کیست؟

آنی دوک نویسنده، روا‌ن‌شناس و یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان حوزه‌ی روان‌شناسی تصمیم‌گیری است. از جمله آثار شناخته‌شده‌ی او می‌توان به کتاب‌های «تفکر نامطمئن» و «رها کن!» اشاره کرد.

این سخنران حرفه‌ای و استراتژیست تصمیم‌گیری در سپتامبر سال 1965 به دنیا آمد. او همچنین برنده دستبند سری جهانی پوکر، برنده مسابقات قهرمانان 2004 و تنها زنی است که در مسابقات NBC National Poker Heads Up عنوان قهرمانی را کسب کرده است. آنی دوک (Annie Duke) موسسه غیر انتفاعی «چگونه تصمیم می‌گیرم» را راه‌اندازی کرد که در آن برنامه‌ها و ابزارهایی را برای بهبود مهارت‌های تصمیم‌گیری و تفکر انتقادی آموزش می‌دهد.آنی دوک در دانشگاه پنسیلوانیا شروع به مطالعه یک درس جدید که همزمان روانشناسی و ادبیات انگلیسی را در بر می گرفت، کرد.

وی تعدادی کتاب آموزشی برای بازیکنان پوکر و همچنین دو کتاب در مورد تصمیم گیری نوشته است. دوک همچنین به عنوان مشاور با گروه‌های تجاری مختلف و سرمایه‌گذاران متعدد صحبت می‌کند و تجربه خود را به عنوان بازیکن حرفه‌ای پوکر با آن‌ها در میان می‌گذارد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای تفکر نامطمئن اثر آنی دوک

  1. بیات

    من کتابهای آنی. دوک را زیاد مطالعه کردم
    نویسنده خبره ای است در مباحث روانشناسی
    فقط حیف ناشناس مانده است .مرسی دی جی فایلز که ایشان را معرفی کردید

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا