سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

تکنیک های تسلط بر ذهن از آنتونی رابینز


تکنیک های تسلط بر ذهن از آنتونی رابینز

در این کتاب آنتونی رابینز حاصل سال‌ها مطالعات و تجربیات مراجعان مختلفش را در قالب روشی به شما می‌آموزد که اگر بر آن مسلط شوید، می‌توانید بر ذهن خود مسلط شوید و بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن کسب کنید. تکنیک های تسلط بر ذهن از آنتونی رابینز مفید است.

بخشی از کتاب تکنیک‌های تسلط بر ذهن

روشی که می‌خواهم به شما یاد دهم ترکیبی از سیستم برنامه‌ریزی عصبی کلامی و یافته‌های خودم است. برنامه‌ریزی عصبی کلامی یا به‌اختصار اِن اِل پی، علمی است که نشان می‌دهد چگونه زبانی، خواه شفاهی و خواه غیرشفاهی، بر روی سیستم عصبی می‌توانیم تأثیر بگذاریم؛ اما این روش با آن شکلی که در بسیاری از مراکز روان‌درمانی مورداستفاده قرار می‌گیرد کاملاً متفاوت است.

تکنیک های تسلط بر ذهن از آنتونی رابینز بسیار کاربرد دارد. بسیاری از روان‌شناسانی که در مراکز روان‌درمانی کار می‌کنند بر این باورند که برای یک تغییر باید به عمق خاطرات منفی بازگشت و آن‌ها را مجدداً زنده کرد. آن‌ها بر این باورند که تجربیات منفی افراد همچون سیالی در ذهنیت آن‌ها جریان دارد و این جریان آن‌قدر ادامه می‌یابد تا کل ذهنشان را مسموم می‌کند و از آن لبریز می‌شود. این روان‌شناسان بر این باورند که بهترین راه‌حل این است که دوباره با تمام جزئیات آن خاطرات تلخ و دردها را تجربه کنیم و بعدازآن برای همیشه روی آن‌ها خط بکشیم و آن‌ها را به فراموشی بسپاریم.

اما تجربیاتی که من در این سال‌ها به دست آوردم نشان می‌دهد که این کار نه‌تنها تأثیری ندارد بلکه یکی از کم تأثیرترین روش‌های کمک به حل مشکلات انسان‌هاست. در ابتدا وقتی از کسی می‌خواهیم که بدترین خاطراتش را مجدداً به یاد آورد، درواقع او را در بدترین و هولناک‌ترین حالات روحی‌اش قرار می‌دهیم. وقتی فردی در این وضعیت اسفناک روحی قرار می‌گیرد، شانس ایجاد رفتارها و نتایج مثبت و مدنظر ما به‌شدت کاهش می‌یابد. درواقع با این کار ما موجبات تقویت الگوهای دردناک و تضعیف‌کننده را در او به وجود می‌آوریم. با دسترسی مستمر به حالات ناخوشایند، تضعیف‌کننده و دردناک، ایجاد این حالات در آینده ساده‌تر می‌شود. هرچه راحت‌تر بتوانید حالاتی را در خود زنده کنید، راحت‌تر می‌توانید دوباره آن را به وجود آورید. شاید به همین خاطر است که درمان‌های سنتی وقت زیادی را می‌گیرد و اکثر مشاوران برای کوچک‌ترین مشکلات هم تعداد جلسات مشاوره‌ای زیادی برای بیمار برگزار می‌کنند. البته منظور من این نیست که روان‌شناسی سنتی نتیجه ندارد، برعکس به نتیجه نیز ختم می‌شود؛ اما سؤال اصلی این است که آیا می‌توان به این نتایج درزمانی کوتاه‌تر و با درد و رنج کمتری دست‌یافت؟

مسلماً اگر بتوانیم درک ساده‌ای از نحوه عملکرد ذهن داشته باشیم، پاسخ مثبت است و می‌توانیم معالج و مشاور شخصی خودمان باشیم.اگر بتوانید درزمانی کوتاه احساسات، عواطف یا رفتارتان را تغییر دهید، از حد درمان هم فراتر می‌روید. به باور من، برای به دست آوردن نتایجی مثبت باید الگوی جدیدی از فرایند تغییر را به وجود آورد. اگر به این یقین رسیده باشید که مشکلات آن‌قدر در شما بر روی‌هم انباشته می‌شوند و سرانجام روزی لبریز شوند، بدون شک همین اتفاق برایتان خواهد افتاد.

تکنیک های تسلط بر ذهن از آنتونی رابینز

من به‌جای آنکه فعالیت‌های عصبی را به سیالات مهلک تشبیه کنم، آن‌ها را به یک گرامافون سکه‌ای تشبیه می‌کنم. گرامافون سکه‌ای جعبه‌ای است که با ریختن پول در آن، آهنگ موردعلاقه شمارا پخش می‌کند. حقیقت این است که انسان خاطرات و تجربیات را در ذهنش ثبت و ضبط می‌کند. ما این وقایع را همچون یک گرامافون سکه‌ای در مغز خود دسته‌بندی می‌کنیم و درست همان‌گونه که با فشار دکمه گرامافون آهنگ موردعلاقه ما پخش می‌شود، ما هم هر هنگام که بخواهیم، به‌وسیله محرک‌های درست محیط پیرامون خود، دوباره خاطرات و وقایع را به یادآوریم.

بنابراین هم می‌توانید خاطرات دلخواه را به یادآورید و هم می‌توانید اتفاقات زجرآور را به یادآورید. اگر مرتب دکمه‌ای را فشار دهید که درد و غم را به یادتان می‌آورد، ممکن است که باعث تقویت حالت منفی‌ای شوید که می‌خواهید آن را تغییر دهید.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای تکنیک های تسلط بر ذهن از آنتونی رابینز

  1. سوگل

    ممنون و سپاسگزارم‌ از پاسخ گویی و راهنمایی تان🙏🙏

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا