سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

تیم و گروه


تیم و گروه

تیم و گروه

اهمیت کار تیمی برای مدیران غیر قابل انکار است. تیم ورک به مدیران و صاحبان کسب و کار کمک می‌کند تا سریعتر به اهداف خود برسند. در واقع کار گروهی معمولا موثرترین و کارآمدترین روش برای رسیدن به اهداف می‌باشد. کار تیمی حس وحدت، خلاقیت، همکاری و انگیزه را به محیط کار می‌آورد که همگی از ضروریات یک تجارت موفق می‌باشند. یک تیم قوی با استفاده از مهارت‌ها و استعدادهای افراد و به منظور رسیدن به یک هدف مشترک، با یکدیگر همکاری می‌کنند. تهیه محصول فوق به شدت توصیه میشود.

برخی از دلایل مهم برای تشویق سازمان‌ها به کار گروهی عبارتند از:

  • به منظور کاهش و از بین بردن تعارض در محل کار: تعارض در محل کار ممکن است به کسب و کارتان آسیب برساند، به طوری که افراد کمتر با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، با یکدیگر بحث می‌کنند، افراد روحیه و انگیزه‌شان را از دست می‌دهند و به عبارت ساده‌تر بهره‌وری تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. با تمرکز بر افراد و کار تیمی، می‌توان بر اثرات تعرض در محیط کار غلبه کرد.
  • جلوگیری از فرسایش شغلی: حفظ کارمندان و کاهش گردش نیروی کار یکی از فاکتورهای مهم برای بسیاری از مشاغل می‌باشد. تمرکز بر کار گروهی می‌تواند منجر به یک محیط کاری باثبات، کارکنان شادتر و اشتغال طولانی مدت گردد.
  • همسو کردن کارکنان با اهداف اصلی سازمان: اعضای یک تیم با توجه به اینکه با هم کار می‌کنند و به یکدیگر نزدیک می‌شوند، می‌توانند برای راهنمایی و حمایت روی یکدیگر حساب کنند. بدین‌ترتیب آنها قادر خواهند بود بر اهداف اصلی سازمان تمرکز کنند و وظایف و مسئولیت‌هایشان را به بهترین شکل به انجام برسانند.

مطمئنا زمانیکه کارکنان به عنوان یک تیم در کنار یکدیگر کار می‌کنند، سازمان عملکرد بهتری خواهد داشت. کار تیمی خوب باعث ایجاد هم‌افزایی خواهد شد که به موجب آن اثر ترکیبی کار همه افراد بیش از مجموع تلاش‌های آنها به صورت انفرادی است.

تعریف گروه : گروه مجموعه‌‌‌ای از افراد است که هدف اصلی آنها همکاری برای انجام یک وظیفه مشترک است. اعضای گروه دارای یک هویت فردی هستند، یعنی هر یک از اعضا در قبال کار خود بدون هیچ‌گونه مسوولیت جمعی یا وابستگی به دیگران، مسوولیت دارد.

تعریف تیم: تیم، گروهی از افراد است که برای رسیدن به یک هدف مشترک به صورت سازمان یافته گرد هم می‌‌‌آیند. اعضای تیم معمولا دارای مجموعه مهارت‌‌‌های خاصی هستند که آنها را قادر می‌‌‌سازد تا برای رسیدن به یک هدف مشترک با دیگران، در تیم شریک شوند.

در علم رفتار سازمانی، گروه به عنوان یک مجموعه از افرادی تعریف می‌شود که با هم در کنار یکدیگر به یک هدف مشترک کار می‌کنند. در واقع، گروه در رفتار سازمانی به عنوان یک واحد مهم شناخته می‌شود که تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و موفقیت سازمان دارد.برخی از مفهوم‌های مهمی که در تعریف گروه در علم رفتار سازمانی مطرح می‌شوند عبارتند از:

– هم‌افزایی (Synergy): به معنای افزایش عملکرد و کارایی گروه نسبت به عملکرد فردی اعضای گروه است.

– هویت گروهی (Group identity): این مفهوم به این معنی است که اعضای گروه احساس می‌کنند به یک گروه تعلق دارند و هویتی مشترک با گروه دارند که ممکن است از هویت فردی آن‌ها متفاوت باشد.

– تعهد گروهی (Group commitment): به معنای تعهد اعضای گروه به هدف مشترک گروه و تلاش برای دستیابی به آن است.

– هماهنگی گروهی (Group coordination): به معنای هماهنگی و همکاری بین اعضای گروه در جهت دستیابی به هدف مشترک است.

خلاصه کتب

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تیم و گروه”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا