سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

جایگاه و اهمیت حمل و نقل عمومی


جایگاه و اهمیت حمل و نقل عمومی

جایگاه و اهمیت حمل و نقل عمومی

حمل و نقل زيربناي يك جامعه ي پيشرفته مي باشد. در عرض كمتر از يك صده، جمعيت روستايي به طور چشم گيري به سمت جمعيت شهرنشين كوچ كرده است.  در دهه گذشته، جمعيت شهري نسبت به روستايي در اكثريت قرار داشت. جمعيت زياد و متراكم در شهرهاي بزرگ. يك روند برگشت ناپذير. توسعه ي اقتصادي بر اساس نيروي كار متحرك و ماهر بنا شده است. در اين رابطه، حمل و نقل عمومي نقش برجسته اي در تسهيل دسترسي به مراكز آموزشي، بازار، خدمات بهداشتي و مراكز اقتصادي ايفا مي كند.جایگاه و اهمیت حمل و نقل عمومی مهم است.

حمل و نقل عمومي يك راه حل منطقي است كه بايستي جدي گرفته شود. توسعه ي اقتصادي با مفاهيمي مانند تراكم و آلودگي گره خورده است. واقعيت غيرقابل انكار اين است كه حمل و نقل باري و مسافري يكي از بزرگترين عوامل توليد گازهاي گلخانه اي مي باشد. تاثيرات مضر اين گازها بر آب و هوا از يك سو و محدوديت هاي توسعه ي خودرو محور از سوي ديگر توجهات  محيط زيست را به سمت حمل و نقل عمومي سوق داده است. واقعيت اين است كه نيازهاي زيرساختي هزينه بر و  منابع مالي  محدود مي باشند. تقاضا براي سرمايه گذاري در قسمت اشتغال، بهداشت،  آموزش و رفاه و غيره زياد مي باشد. در اين بين توجه به اختصاص منابع مالي براي گسترش حمل و نقل عمومي نيز لازم است. اين بخش مي تواند در زمينه ي توسعه ي محيط زيست شهري با تراكم و جمعيت قابل توجه شهرها و فعاليت هاي اقتصادي فراوان در آن ها يك راه حل منطقي محسوب گردد. اما در اين بين نقش حمل و نقل عمومي و اين راه حل منطقي چيست؟ حمل و نقل عمومي از يك  طرف باعث تردد آسان و روان مسافران مي گردد و از طرف ديگر از توسعه ي پايدار در محدوده ي محل زندگي ما پشتيباني مي كند.

همانند شريان ها كه خون حيات بخش را  به كل بدن مي رساند، شبكه ي حمل و نقل عمومي نيز مي تواند اين نقش حيات بخش را براي شهرها و ساكنان آن ها ايفا كند.اين شبكه ارزش فوق العاده اي براي شهر و ساكنان آن دارد.

سرمايه گذاري در بخش حمل و نقل عمومي باعث افزايش بهداشت جامعه و محرك توسعه ي اقتصادي است.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “جایگاه و اهمیت حمل و نقل عمومی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا