سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / /

خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی


خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی

خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی

این تنها چکیده از کتاب افسانه کارآفرینی است

افسانه کارآفرینی می گوید اکثر کسب و کار های جدیدتوسط متخصصان راه اندزای می شود نه کارآفرینان متخصصان  همان کسانی هستند که علاقه مندند کارهای عملی را خودشان انجام  دهند و به خاطر همین طبیعی شان به جای آن که مانند کارآفرینان بر روی کسب و کار خودکارکنند آن را بسازندفقط زمان خود را صرف انجام کارها در کسب و کار خود می کنند.اما با وجود راه ساده و موثری برای متعادل کردن این گرایش وجود داردصاحب کسب و کار به جای آن که کسب و کارش را مجزا و منحصر به فرد در نظر بگیردو فقط تمرکز خود را بر روی آن بگذارد بایستی آن را به عنوان مدل اولیه ای فرض کند که قرار است چندین کسب و کار دیگر از روی آن ساخته شود.کسب و کار که صاحب آن دارای دیدگاه های متخصص و مدیر و کار آفرین است احتمال موفقیتش در آینده بسیار بالاتر است.

اندیشه های راهبردی

به سه دلیل من توانستم شرکت آی بی ام را به این مرحله برسانم. دلیل اول آن است که از همان آغاز تصویر روشن و واضحی از آن چه شرکت بایستی در آینده بشود داشتم، اینطور میتوان گفت که در واقع من یک مدل از شرکت مورد دلخواهم را در ذهنم تصور میکردم. دلیل دوم، وقتی آن مدل را تصور میکردم با خود فکر میکردم که من به عنوان رئیس این شرکت و بقیه کارمندانی که در آن مشغول به کارند چه کارهایی را بایستی انجام دهیم؛ بنابراین تمام اعمالی که بایستی در آن هنگام انجام میدادیم را در ذهنم تجسم میکردم. دلیل سوم موفقیت آی بی ام این بود که وقتی من داشتم به شرکت رؤیاییام و کارهایی که قرار است در آن زمان انجام پذیرد فکر میکردم به این نتیجه رسیدم که اگر بخواهم چنین رؤیایی را به حقیقت تبدیل کنم بایستی از همان ابتدا آن کاری را بکنم که قرار است در آینده انجام دهم درغیراین صورت هیچگاه به آرزویم نمیرسم؛ به عبارت دیگر فهمیدم اگر قراراست شرکت ً انگار آی بی ام جز موفقترین شرکتها باشد بایستی از همین ابتدا که هنوز فرصت زیادی در اختیاردارم طوری عمل کنم که واقعا شرکت به آن مرحله رسیده است. از همان آغاز شرکت آی بی ام مطابق با الگوی ذهنی من عمل میکرد ما هر روز سعی میکردیم تا شرکت را بر طبق همین الگوی ذهنی به پیش ببریم.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

3 دیدگاه برای خلاصه کتاب افسانه کارآفرینی

  1. ناشناس

    Visitor Rating: 5 Stars

  2. چیزمیز

    کارآفرینی افسانه است در ایران 😁😂🤣😂

  3. عباسی

    سلام
    اتفاقا
    فضای کشور ما مدتی است که استارت‌آپی شده است و هر روز از استارت‌آپ‌های جدید، همایش‌ها و نمایشگاه‌های استارت‌آپی می‌شنویم.
    موفق باشید

  4. جواهری

    به اعتقاد من
    گرفتن کمک‌های دولتی و وام و بدهکار شدن ریسک بسیار بالایی دارد.
    اما برای شروع باید وام‌گرفته بشه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا