سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

خلاصه کتاب سهل گرایی


خلاصه کتاب سهل گرایی

بخش اول: حالت سهولت

وقتی ظرفیت ذهن‌مان کامل شده، احساس می‌کنیم همه چیز سخت‌تر شده است. خستگی سرعت ما را کم می‌کند. فرضیات و احساسات تاریخ گذشته پردازش اطلاعات جدید را سخت‌تر می‌کنند. حواس پرتی‌های بی‌شمار روزانه باعث می‌شوند که به آسانی و به روشنی نبینیم چه چیز‌هایی اهمیت دارند.خلاصه کتاب سهل گرایی مفید است.

پس اولین گام به سمت تسهیل کار‌ها این است که انباشته‌ها را در ذهن و قلب‌مان پاک کنیم. احتمالا آن را قبلا تجربه کرده‌اید. زمانی که حس آرامش، ‌آسایش خاطر و تمرکز حواس دارید، کاملا در لحظه حضور دارید. بسیار هوشیار هستید که در آن لحظه و در آن جا چه چیزی اهمیت دارد. احساس می‌کنید که می‌توانید کار درستی انجام دهید. این بخش از کتاب، راه‌های عملی برای برگشت به حالت است.

بخش دوم: کار سهل و بی‌زحمت

وقتی در حالت سهولت هستیم، انجام کار‌های سهل و بی‌زحمت آسان می‌شود. ولی باز هم شاید با پیچیدگی‌هایی روبه رو شویم که شروع یک پروژه ضروری یا پیشبرد آن را سخت می‌کند. کمال گرایی شروع پروژه‌های ضروری را سخت می‌کند، تردید به خودمان باعث می‌شود اتمام کار دشوار شود و تلاش برای زیادتر و تندتر کار کردن، حفظ شتاب لازم برای ادامه کار را سخت می‌کند. این بخش از کتاب، در مورد ساده کردن روند است تا انجام خود کار را آسان‌تر کنیم.

سهل انگاری اجتناب از انجام یک وظیفه و به تعویق انداخڬن کارڬ است که امروز نیز می‌توان آن را انجام داد. سهل انگاری نه تنها بر عملکرد شخص تأثیر می‌گذارد بلکه معمولاً احساساتی از قبیل حس گناه، تنفر از خود، استرس و افسردگی را به همراه دارد.

اغلب تلاش می‌کنیم که سهل انگاری خود را با مشغول ساختن خویش و انجام دادن کارهایی که شاید هیجان انگیز و حتی مفید هستند اما کمکی به هدف اصلی ما نمی‌کنند، پنهان کنیم. گاهی این پنهان سازی با انجام کارهایی که در حالت طبیعی از آنها متنفریم، صورت می‌گیرد.

www.DigiFiles.org

4.8/5 - (5 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

4 دیدگاه برای خلاصه کتاب سهل گرایی

  1. مهندس

    آفرین از این‌همه تجربه
    به یه دلیل دنبالتون میکنم که رفتارهایی نمی‌کنید که بوی پول بده مثلا توی همین صفحه توضیحات لازم رو دادین حتی اینکه یه جای کوچولو بخواهید یواشکی محصول پولی معرفی کنید این‌هم نبود با افتخار این صفحه رو به اشتراک میزارم چون احترام به جیب مخاطبینتون میزارید حتی اگه روزی هم طرف قصد خرید داشته باشه قطعا که به شما مراجعه میکنه اما اینکه حس امنیت اینجا وجود داره واقفا بینظیره

  2. مریم اکبری

    لذت بردم از خواندن این کتاب، بارە دوم هستش کە کتاب رو مطالعە میکنم،

  3. بانی

    سلام و احترام
    خواستم ازتون تشکر کنم عالی هستید

  4. نوربخش

    درود بر شما خوبان
    بنظر من و با توجه به تجربه شصت سال زندگی ، سخت می‌گیرد جهان بر آدمهای سخت کوش

    باید آسون گرفت، زندگی کرد ، لذت برد
    این کتاب عالی است توصیه امید میکنم یکبار حداقل مطالعه کنید .
    مرسی از معرفی کتاب

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا