سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

کتاب قبیله های اخلاقی


کتاب قبیله های اخلاقی

کتاب قبیله های اخلاقی

مغز انسان به‌گونه‌ای طراحی شده است که قادر به زندگی قبیله‌ای با دیگران و کنارآمدن و یا مبارزه با آن‌ها می‌باشد. با کوچک‌شدن جهان، خطوط اخلاقی‌ای که ما را از هم جدا می کند برجسته‌تر و گیج‌کننده‌تر می‌شوند. ما بر سر همه چیز از قوانین مالیاتی گرفته تا گرم‌شدن کرۀ زمین می‌جنگیم و نمی‌دانیم که کجا می‌توانیم نقطۀ اشتراک خود را پیدا کنیم. قبیله های اخلاقی یک شاهکار است، کاری برجسته و سرشار از ابتکار که خواندن دیدگاهایش به طرز شگرفی لذت بخش است. «جاشوا گرین» در کتاب «قبیله های اخلاقی» از مغز اخلاقی برایمان می‌گوید که تکاملش در بین افراد هر گروه‌ مختلف بوده است.قبیله‌های اخلاقی با ترکیبی بزرگ از علوم اعصاب، روانشناسی و فلسفه، علل اساسی درگیری مدرن را آشکار کرده و مسیر روبه‌جلو را آشکار می‌کند.

این کتاب، تفکر ما را به چالش می‌کشد و خواننده را به ابعاد تازه‌ای از خلاقیت دعوت کرده و تلاش می‌کند تا با ارائه مستندات و چینش آن‌ها درکنار هم، به استدلالی قانع‌کننده برساند. 

جاشوا گرین کیست؟

جاشوا گرین استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد، محقق علوم اعصاب ، فیلسوف و برنده جایزه استانتون انجمن فلسفه و روانشناسی آمریکا در سال 2012 است.عمده شهرت او به دلیل نظریۀ فرایند دوگانه در روانشناسی اخلاق است. او در این کتاب از مغز اخلاقی برایمان می گوید که تکاملش در جهت ایجاد همکاری در بین افراد هر گروه اونه در بین گروه های مختلف بوده است. به دلیل چنین تکامل ناقصی و به علت باورهای اخلاقی متفاوت گروه های انسانی (قبیله های انسانی) گوناگون است که آنها دائم در حال نزاع با یکدیگرند.

جاشوا گرین
گرین، از علوم اعصاب برای هرچه بیشتر توضیح دادن نزاع های اخلاقی استفاده می کند. به باور وی مغز اخلاقی انسان شبیه به یک دوربین دوگانه است؛ با دستورالعملی برای تنظیمات خودکار و دستورالعملی برای تنظیمات دستی. در این کتاب او برایمان شرح می دهد که در چه موقعیت هایی باید از تنظیمات اتوماتیک و در چه موقعیت هایی از تنظیمات دستی استفاده کنیم؛ و یا به اصطلاح دیگر، قبیله های اخلاقی به ما نشان می دهند که چه زمانی به غرایز خود اعتماد کنیم، چه زمانی به استدلال بپردازیم و چگونه استدلال صحیح می تواند ما را به جلو سوق دهد. و در پایان کتاب آنچه ارائه می کند جهانی سرشار از صلح و آرامش است، آنجاکه می گوید:
«…در این مراتع و در زیر نور خورشید چیز جدیدی دارد متولد می شود؛ قبیله ای جهانی که مراقب اعضای خویش است، نه با هدف تسلط بر دیگران بلکه صرفا به خاطرخوبی های نهفته در آن…».

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای کتاب قبیله های اخلاقی

  1. ضرابی

    عالی بود این کتاب
    خواندنش را به همه توصیه میکنم

  2. مهسا

    سلام، جالبه من اصلا در مورد اخلاقیات دیدگاهی نداشتم اما با مطالعه این کتاب ، خیلی خیلی اخلاقیات برام ارزش شد. تشکر از دست اندر کاران سایت دی جی فایلز

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا