سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

خلاصه کتاب قدرت مثبت اندیشی


خلاصه کتاب قدرت مثبت اندیشی

خلاصه کتاب قدرت مثبت اندیشی

کتاب قدرت مثبت اندیشی نوشته نورمن وینسنت پیل, ترجمه اسماعیل حسینی با حدود 900 صفحه به چاپ رسیده است.خلاصه کتاب قدرت مثبت اندیشی به شما خیلی کمک میکند.

این کتاب هفده فصل دارد و که در هر فصل مطالبی جهت رشد شخصی و توسعه فردی آمده است.

نویسنده مثالهای متعددی در هر مشکل بیان میکند و در خلال مطالب راهکار ارائه می دهد.

وی کشیش است و در بعضی موارد آیاتی از انجیل و دین مسیح ذکر میکند.

برای هر فصل خلاصه ای ارائه میشود.

فصل اول: به خودتان اطمینان داشته باشید.

احساس بی کفایتی علل متنوعی دارد که بسیاری از انها در دوران کودکی ریشه دارند.احساس حقارت ممکن است در اثر ضربه عاطفی دوران کودکی ایجاد شود یا پیامد شرایط خاص باشد یا بلایی باشد که خودمان بر سر خودمان آورده ایم.

بزرگترین راز رهایی از عقده حقارت یا خودناباوری این است که ذهن خود را از ایمان پر کنید. دلتان را سرشار از ایمان به خدا کنید و در سایه این ایمان بطور منطقی و واقع گرایانه به خودتان ایمان پیدا کنید. برای رسیدن به ایمان واقعی باید دعا کرد. دعاهای خود را تا عمق تردیدها, ترسها و احساس حقارتتان بفرستید. از مشاور روحانی کمک بگیرید.برای بالا بردن اعتماد بنفس, تمرین کردن مفاهیمی که تلقین کننده ایمان هستند بسیار موثر است.میتوانید در میان کارهای روزانه تان ,افکار اطمینان بخش را به ضمیر خوداگاهتان تلقین کنید.

نگرش افراد بسیار مهمتر از واقعیات هستند.یکی از موثرترین مفاهیمی که عدم اعتمادبنفس را درمان میکند این باور است که خداوند همیشه و همه جا همراه شماست و شما را راهنمایی میکند.کاری که میترسید را انجام دهید و مرگ ترس را ببینید.

نویسنده 10 راهکار برای به دست اوردن اعتمادبنفس و غلبه بر احساس بی کفایتی ارائه میکند:

  • در ذهن خود تصویری از موفقیت حک کنید. به هیچ قیمتی اجازه ندهید این تصویر کمرنگ شود. ذهن شما هرروز این تصویر را کامل تر خواهد کرد. هرگز خودتان را انسان شکست خورده ای تصور نکنید و هرگز به واقعی بودن تصویر موفقیت تان شک نکنید. زیرا ذهن شما همیشه به دنبال کامل کردن و تحقق بخشیدن به چیزی است که تصور می کند. بنابراین بدون توجه به دشواری های لحظه ای که در آن قرار دارید همیشه تصور کنید که موفق هستيد.
  • هروقت یک فکر منفی در زمینه قدرت های فردی تان به سراغ شما آمد، فورا فکر مثبتی را بر زبان بیاورید تا اثر آن را خنثی کند.
  • قوه تخیل تان را آزاد بگذارید. موانع را از سر راه بردارید و آنها را به حداقل برسانید. مشکلات را باید به دقت مطالعه کنید و به طور مؤثر با آنها برخورد نمایید تا بتوانید آنها را برطرف کنید. ولی باید آنها را همان طور که هستند ببینید. اجازه ندهید به خاطر ترس تان از چیزی که هستند بزرگتر جلوه کنند.
  • از کارهای دیگران حیرت زده نشوید و سعی نکنید آنها را تقلید کنید. هیچ کس نمی تواند به کارآمدی خود شما باشد. همچنین به یاد داشته باشید که اکثر افراد برخلاف ظاهر و طرز رفتار متکی به نفسی که نشان میدهند اغلب به اندازه خود شما میترسند و به توانایی هایشان شک دارند.
  • روزی ده مرتبه این کلمات مؤثر را تکرار کنید: «اگر خدا با تو باشد چه کسی می تواند در مقابلت بایستد؟» (رومیان، ۸:۳۱)
  • به روان شناس خبره ای مراجعه کنید تا به شما کمک کند بفهمید چرا اینگونه هستید. ریشه احساس حقارت و خودناباوری تان را که اغلب به دوران کودکی برمی گردد پیدا کنید. شناخت خود، به درمان منتهی می شود.
  • روزی ده بار جمله زیر را در صورت امکان با صدای بلند تکرار کنید: «هرچه خدا از من بخواهد، با کمک مسیح می توانم انجام دهم، زیرا مسیح قدرت انجام آن را به من می بخشد.» (فیلیپیان،۴:۱۳) این کلمات را همین حالا تکرار کنید. این جمله جادویی مؤثرترین پادزهر موجود در کره زمین برای احساس حقارت است.
  • یک ارزیابی واقعی از توانایی هایتان به عمل آورید و بعد آن را ده درصد بیشتر کنید. دچار خودپسندی نشوید اما برای خودتان احترام قائل باشید. به قدرت هایی که خداوند در وجودتان قرار داده ایمان بیاورید.
  • خودتان را به خدا بسپارید. برای این کار کافی است بگویید: «خودم را به خدا میسپارم». بعد باور کنید که تمام قدرتی را که نیاز دارید، از او می گیرید. احساس کنید که این قدرت به درونتان سرازیر میشود. تکرار کنید که «ملکوت خدا در درون شماست.» (لوقا،۱۷:۲۱) و به شکل قدرت کافی برای مواجه شدن با مسئولیت های زندگی در وجود شما متجلی شده است.
  • به خودتان یادآوری کنید که خداوند با شماست و هیچ چیز نمی تواند شما را شکست بدهد. باور کنید که همین حالا دارید از او قدرت می گیرید.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای خلاصه کتاب قدرت مثبت اندیشی

  1. مهندس

    با سلام و احترام. من دوبار از سایتتون خرید کردم و هر بار هم راضی بودم. ممنون از شما

  2. جلال

    قدر دان تلاش شما هستم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا