سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن


خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن

خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن

کتاب هنر خوب زندگی کردن یکی از بهترین کتاب‌های انگیزشی و اثر معروف خالق کتاب هنر شفاف اندیشیدن یعنی رولف دوبلی است. در این مطلب به بررسی خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن خواهم پرداخت.

رولف دوبلی کتاب هنر خوب زندگی کردن را هم با سبک و چارچوبی شبیه کتاب پیشین خود یعنی هنر شفاف اندیشیدن نوشته است، مطالبی کوتاه و روان از جنس روانشناسی زندگی روزمره. کتاب به نظر در خیلی از جاها شبیه به همان کتاب اول یعنی هنر شفاف اندیشیدن می‌ماند. در کتاب اول نویسنده سعی کرده است خطاهای شناختی را نشان بدهد و در کتاب دوم راهکارهایی برای زندگی خوب.

این کتاب که بسیار پرفروش نیز بوده در ایران نیز با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور، فروش بسیار خوبی داشت و توانست به دفعات به چاپ مجدد برسد و حتی نسخه‌ی جیبی آن به تیراژ برسد. میتوانید در قسمت مقالات خلاصه‌ی کتاب‌های هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن را می‌توانید مطالعه کنید.

معرفی کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی یکی از بهترین آثاری است که در زمینه رشد و توسعه فردی نوشته شده است. اگر زمان کافی در اختیار ندارید، خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن را از دست ندهید.

این کتاب از ابتدا تا انتها پر از نکات مهم و اساسی است که هر کدام می‌تواند به شما این توانایی را بدهد که خودتان را برای یک زندگی خوب و سرشار از شادی آماده کنید.

این کتاب را می‌توان یک جعبه شگفت انگیز از ابزارهای ذهنی توصیف کرد که شما را برای داشتن یک زندگی خوب و رضیات‌بخش آماده می‌کند.

در این کتاب روی یک سری از نکات به شدت تأکید می‌شود و از این نکات به عنوان ستون‌های اصلی یک زندگی خوب و شاد یاد می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی را به بهترین شکل ممکن خلاصه کنیم. درست است که این خلاصه نمی‌تواند جای کل متن کتاب را بگیرد ولی مهم‌ترین نکاتی که در این کتاب آمده است را بیان می‌کند.

شاید تصور کنید که کتاب هنر خوب زندگی کردن یک کتاب مشکل و پیچیده است ولی کلیت این کتاب بر این اصل ساده و اساسی بنا شده است که خوب زندگی کردن به هیچ عنوان سخت و دشوار نیست بکه با رعایت یک سری نکات ساده و کوچک می‌توانید یک زندگی خوب و پربار را برای خودتان بسازید.

چرا باید کتاب هنر خوب زندگی کردن را خواند؟ (the art of good life)

راهکارهای کتاب هنر خوب زندگی کردن برای بالا بردن کیفیت زندگی، راهکارهای شگفت ‌انگیز و اعجاب ‌انگیزی نیستند. صرفا با خواندن آن‌ها زندگی‌تان متحول نمی‌شود و خود شما هم به فرد دیگری تبدیل نمی‌شوید.

حتی ممکن است خودتان هم از نکاتی که در این کتاب به آن اشاره می‌شود، آگاه باشید. اما نکته قابل تامل این است که تصمیم بگیرید آگاهانه از این نکات استفاده کنید.

رولف دوبلی می‌گوید که مغز بشر با سرعت کمتری نسبت به سرعت مدرنیزاسیون زندگی بشر توسعه یافته است و همین باعث ایجاد خطاهای بی شماری در زندگی بشر می‌شود.

خوب زندگی کردن مفهوم عمیق و گسترده‌ای دارد که از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است. عوامل مختلفی در خوشحال بودن انسان‌ها تاثیر می‌گذارد، داشتن دوستان خوب، روابط اجتماعی موفق، در آمد مناسب، هدف‌گذاری در زندگی و دست‌یابی به آن و … می‌تواند احساس خوشبختی و شادکامی به انسان ببخشد.

ما دائماً در تلاش برای رسیدن به یک اصل واحد، یک باور واحد و یک قانون واحد هستیم. درحالی‌که چنین راه سهل و آسانی به سوی شادکامی وجود خارجی ندارد.

به روایت رولف دوبلی، او در این کتاب به شما نمی‌گوید که زندگی خوب چیست بلکه سعی دارد تا به شما بگوید زندگی خوب چه چیزی نیست.

رولف دوبلی در کتاب هنر خوب زندگی کردن به خواننده کمک می‌‌کند تا به این آگاهی و دانش برسد که آنچه برای یک زندگی خوب و در اصطلاح خوب زیستن نیاز است در درون ما وجود دارد.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای خلاصه کتاب هنر خوب زندگی کردن

  1. منصوری

    سلام
    نویسنده در این کتاب قلم زیبا و روانی داره وایده‌های بسیار قشنگی رو برای تغییر دید نسبت به زندگی بیان میکنه
    من به شخصه از این کتابم خیلی خوشم اومد. مرسی از شما که رایگان خلاصه اش را در سایت دی جی فایلز قرار دادید.
    موفق باشید

  2. فتانه خاتمی

    این کتاب عالیه پیشنهاد میکنم حتما بخونید و به دیگران معرفی کنید.
    در واقع بهترین کتابی است که خواندم
    مرسی از سایت خوب شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا