سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی


خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی

خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی

معرفی اجمالی کتاب

«آیا تا به حال… زمان صرف چیزی کردهای که در آینده احساس کنی ارزشش را نداشته؟ به انجام کاری که میدانی برایت مضر است اصرار کرده ای؟ سهام خود را خیلی زود یا خیلی دیر فروخته ای؟ موفقیت را نتیجه ی کار خود و شکست را نتیجه ی تاثیر عوامل بیرونی دانسته ای؟ روی یک اسب به اشتباه شرط بسته ای؟ اینها نمونه هایی اند از خطاهایی که همه ی ما در تفکر روزمره ی خود دچارشان می شویم. اما با شناخت چیستی آنها و دانستن نحوه ی شناسایی شان، می توانیم از آنها دوری کنیم و تصمیم های هوشمندانه تری بگیریم.» آنچه در بالا خواندید، بخشی از خلاصه ی کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» (The Art of Thinking Clearly) است که نویسنده ی مطرح سویسی ،«رولف دوبلی»(Rolf Dobelli)  آن را نوشته و «عادل فردوسی پور» آن را ترجمه کرده است.

فردوسی پور در مقدمه بر ترجمه ی فارسی این کتاب می گوید : «تصور کنید در زمین هیچ خطایی اتفاق نمی افتاد. آن وقت واژه ای به نام پنالتی، اخطار و اخراج هم معنا نداشت. اشک ها و لبخند ها محو می شدند و زیبایی فوتبال هم رنگ می باخت. آدم ها شبیه ربات های برنامه ریزی شده بودند که وظیفه شان بردن بدون کوچکترین اشتباه بود. حالا تصور کنید که در این جهان پهناور که هزاران زمین فوتبال را در خود جای داده، قرار می شد هیچ انسانی دچار خطا و اشتباهی نشود؛ آیا جهان بهتری داشتیم؟ جنگ افروزی ها به پایان می رسید؟ جرم و جنایت از صحنه ی روزگار محو می شد؟ انسانها با یکدیگر روابط بهتری برقرار می کردند؟ پاسخ به این پرسش ها و پیش بینی جهانی که هرگز تجربه اش نکرده ایم، کار دشواری است؛ اما آنچه قابل پیش بینی است، آن است که هر چه بیشتر خطاهای خود را بشناسیم، رویکرد بهتری به زندگی خود خواهیم داشت. از آنجا که خطاهای بشری در طول حیاتش از الگوهای مشابه ی پیروی می کنند، امکان شناختن آنها نیز امری ممکن است».

www.DigiFiles.org

4.7/5 - (4 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

3 دیدگاه برای خلاصه کتاب هنر شفاف اندیشیدن رولف دوبلی

  1. بیستون

    خواندن این کتاب را به همه توصیه میکنم
    راهکارهای عالی برای بهتر زندگی کردن دارد

  2. حسام الدین سراج

    آفرین از این‌همه تجربه
    به یه دلیل دنبالتون میکنم که رفتارهایی نمی‌کنید که بوی پول بده مثلا توی همین صفحه توضیحات لازم رو دادین حتی اینکه یه جای کوچولو بخواهید یواشکی محصول پولی معرفی کنید این‌هم نبود با افتخار این صفحه رو به اشتراک میزارم چون احترام به جیب مخاطبینتون میزارید حتی اگه روزی هم طرف قصد خرید داشته باشه قطعا که به شما مراجعه میکنه اما اینکه حس امنیت اینجا وجود داره واقفا بینظیره

  3. میرزایی

    فروشگاه اینترنتی عالی هستید
    سریع و بدون معطلی برام کتاب ایمیل شد و لذت بردم
    خدا سلامت نگه دارتتان🌼🌼

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا