سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / /

خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی


خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

هنر ظریف بی خیالی، نوشته مارک منسون نگاهی جالب و آموزنده به فلسفه زندگی است که شاید قبلا آن را در نظر نگرفته باشید. منسون به خواننده پیشنهاد می دهد که به جای طرفداری از تکنیکهای تصویرسازی، مثبت اندیشی یا جستجوی خوشبختی، رنج و دشواری را بپذیرد که همه در زندگی تجربه می کنند، برای این کار نباید مواردی را جدی بگیرید که در مقیاس بزرگ اهمیت هستند.خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی مفید است.

منسون میگوید فرد با جدی نگرفتن می‌تواند یاد بگیرد روی چند مورد محدود و واقعا مهم زندگی متمرکز شود و بقیه موارد را حذف نماید . فرد به جای اینکه به دنبال خوشبختی باشد و از رنج فرار کند، باید از این رنج استقبال کرده و شکست را به عنوان ابزاری برای رشد هرچه بیشتر و سریع تر به کار ببرد. در این کتاب ،خوانندگان در چند نقطه به چالش کشانده می‌شوند ،چون طبیعتاً منسون با آنها اختلاف نظر خواهد داشت. از شما می خواهم به جای این که فوراً آنها را رد کنید، از خود بپرسید که آیا دلیل مخالفت شما با این تفکرات اشتباه بودن آنهاست یا صرفاً به این دلیل است که بدجور شما را به چالش کشانده اند.

خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

من حین مطالعه این کتاب خود را مجبور می کنم که روند افکارم را بسنجم تا مطمئن شوم که با خودم صادق هستم و با پیشنهادات منسون با انصاف برخورد کرده ام. شدیداً توصیه می کنم شما هم این کار را بکنید.

این کتاب مناسب بزرگسالان است، در هر سنی که باشند. ولی متوجه ُشدم شاید بیشتر مناسب افرادی باشد که روی پای خود ایستاده و شاغل هستند، نه دانشجویان. این کتاب برای افراد میان سال نکات زیادی دارد که سازگار با شرایطشان است و آن ها را به چالش می کشاند تا نگاهی صادقانه تر به انگیزه‌های خود داشته باشند.

روی هم رفته، مطالب این کتاب روش فوق العاده برای آنهایی است که دوست دارند تلنگرهای کمی جدی دریافت کنند تا به زندگیشان تکانی داده  و درباره زندگی با رویکردی بدون اهمال‌کاری و بدون فکر و خیال، یکی دو مطلب بیاموزند. خواننده می آموزد که خود را با روشهای ناخوشایند به چالش بکشاند، پس وقتی مطالعه کتاب را شروع می‌کنید، کمربند تان را هم ببندید.

بیشتر مردم زمان زیادی را صرف توجه به هر چیزی در زندگی خود می کنند -از توجه به اینکه ظاهرشان چطور است گرفته تا توجه به لوگوی روی لباس هایی که پوشیده اند. مشکل اینجاست که وقتی به همه این چیزها توجه کنید، نمی‌توانید رنج و دشواری های زندگی را حل و فصل نماید.

 چارلز بوکوفسکی یک نمونه عالی از افراد است.خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی کامل بیان میکند که او وقتی به عنوان شاعر و نویسنده به موفقیت رسید که یک آدم همیشه مست و همه جوره مزخرف بود. دلیل موفقیت او این بود که به موفق شدن یا نشدن اهمیت نمی داد. درباره چیزهایی می نوشت که برایش جالب بودند و در نهایت سرشناس و معروف شد. وقتی بی قید و شرط به هر چیزی اهمیت بدهیم وهمیشه تمرکزمان بر این باشد که چطور به آنچه قبلا نداشتیم دست یابیم، با این روش همیشه احساس عدم کفایت و چیزی شبیه شکست خواهیم داشت پس نکته اینجاست: که به جای اینکه، خیلی اهمیت بدهید آن ها را جدی نگیرید.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای خلاصه کتاب هنر ظریف بیخیالی

  1. رجبی

    سلام
    بی نظیر است

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا