سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

خلاصه کتاب کارآفرینی و فرصت های نوین کسب و کار در ایران


خلاصه کتاب کارآفرینی و فرصت های نوین کسب و کار در ایران

کارآفرینی، فرآیند درک و شناخت فرصت‌های موجود در محیط کسب‌وکار است. در مورد تعریف کارآفرینی دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و درک کامل مفهوم و موضوع “کارآفرینی” نیازمند اطلاع از دیدگاه‌های بین رشته‌ای‌ای می‌باشد. کارآفرینی بر حسب ماهیت خود و توجه محققان رشته‌های مختلف از نظر روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، صنعت و حتی تاریخی تعریف شده است. واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی”Entrepreneurs” به معنای “متعهد شدن” نشات گرفته است کارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مکاتب اقتصادی از قرن ۱۶ میلادی تا کنون به نحوی کارآفرینی را در نظریه‌های اقتصادی خویش تشریح نموده‌اند.خلاصه کتاب کارآفرینی و فرصت های نوین کسب و کار در ایران برای مدیران مهم است.

رابطه مدیریت و کارآفرینی و نقش هر یک

کارکرد مدیریت همیشه تحت فرمان کارکرد کارآ،رینی است.کارآفرین به تنهایی و بدون دخالت مدیریت تصمیم می گیرد که چه مقدار از سرمایه خود را ،در چه حیطه ای از کسب و کار به کار اندازد. او تصمیم میگیرد کسب و کار خود را گسترش دهد یا آن را محدود کند،او ساختار مالی شرکت را تعیین می کند.این موارد تصمیمات اساسی و الزامی در هدایت یک کسب و کاراند.اما جزئیات پروژه های او توسط مدیران به اجرا گذاشته می شود.

کارآفرینان بنیانگذاران شرکت ها و پدید آورندگان مفاهیم و ادراکات جدید اند،همچنین آنها تصمیمات مالی مهمی اتخاذ می کنند.مثلا:اینکه پول در کجا خرج شود.آنها گسترش یا تنوع کار را تعیین می کنند.آنها روحیه کاری شرکت را مشخص می کنند و روابط مهم خارجی را برقرار و پایدار نگه می دارند.آنها همچنین خوب می دانند چگونه مدیران را به بهترین شکل گیرند.

مدیریت در گویش معاصر مدیریتی دو معنا دارد:رهبر نوآورانه و در عین حال نظارت دقیق

پیر دوپونت خالق شرکت دوپونت و آلفرد اسلوان،رئیس چندین ساله جنرال موتورز را به پدران مدیریت نوین می شناسند.ولی بیش از هر چیزآنان نو آور و کارآفرین بوده اند.پیر دوپونت شرکت کوچک و پرمشکل باروت سازی را نجات داد و آن را به شرکتی عظیم و چند ملیتی تبدیل کرد.آلفرد اسلون  شرکت تولید کننده قطعات یدکی خودرو را راه انداخت و نهایتا آن را به جنرال موتورز فروخت.

دیوید اوگیلوی:به تجربه دریافته ام که هیچ سازمان خلاقی،خواه یک آزمایشگاه تحقیقاتی باشد،یا یک مجله یا رستورانی در پاریس،یا یک بنگاه تبلیغاتی،بدون داشتن رئیسی توانا و سخت گیر کار  زیادی انجام نخواهد داد.

هاروی فایرستون:هر شرکت باید فقط و فقط یک رئیس داشته باشد و او هم باید عامل اصلی  اجرا باشد.همیشه هیئت مدیره می تواند خط مشی تعیین کند،ولی نمی تواند کسب و کار را اداره کند.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خلاصه کتاب کارآفرینی و فرصت های نوین کسب و کار در ایران”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا