سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / / / /

خلاصه کتاب کفش باز نوشته فیل نایت


خلاصه کتاب کفش باز نوشته فیل نایت

خلاصه کتاب کفش باز نوشته فیل نایت

کفش باز مجموعه خاطرات شرکت نایکی از نقطه‌نظر بنیانگذاران فیل نایت است این کتاب داستان شرکت نایکی را از ابتدای تاسیس آن تا دردسرهای فزاینده و موفقیت هنگام انتشار عمومی این شرکت در بازار بورس را دنبال می‌کند این داستان بینشی در مورد اوایل کار شرکت نایکی زمانی که روبان آبی نامیده می‌شد و شخصیت‌ها فرهنگ و تصمیماتی که باعث شد شرکت نایکی به شکل امروزی خود درآید ارائه می دهد.

کفش باز به دو بخش تقسیم می شود.

نقش اول داستان شرکت نایکی را در طول سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۵ دنبال می‌کند که نقطه عطفی برای نایکی به شمار می آید بخش اول کتاب جزئیات آزمون و خطا و معضلات یک شرکت کوچک را شامل می‌شود که به سرعت رشد می کند هرچند در ادامه کار موفقیت تبدیل به مسئولیت سنگین میشود و سال ۱۹۷۵ به بعد در نتیجه رشد سریع و محبوبیت نایکی چند این مسئله مهم به وجود آمد.

بخش دوم نگاهی به تثبیت ناکی در میان برترین شرکت های تولید کننده پوشاک ورزشی می‌اندازد و با عرضه عمومی شرکت نایکی در بازار بورس به اوج خود می رسد فصل آخر فیل نایت امروز را نشان می‌دهد و به تأمل درباره تمام وقایعی می پردازد که از ابتدای کار این شرکت رخ داد.

آغاز

فصل آغازین کفش باز با این واقعه شروع میشود فیل نایت یک روز صبح زود در سال ۱۹۶۲ در شهر محل سکونت خود اورگان برای دویدن از خانه خارج می‌شود در آن لحظات که نایت در حال دویدن بود به این می‌اندیشید که تازه در مقطع کارشناسی از دانشگاه اورگان و مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شده و از خدمت در ارتش یک سال می گذرد و با این تفاسیر چه آینده پیش روی زندگی اش خواهد داشت.

در آن دوران نایت نمی‌تواند تعریف از خود است و اینکه از زندگی چه می خواهد ارائه دهد و در این زمینه با مشکل مواجه است به دنبال معنا موفقیت هدف و رضایتمندی است اما می فهمد که خیلی بیش از این موارد از زندگی طلب می‌کند او می‌خواهد زندگی اش مانند یک بازی باشد این هدف را برای خود روشن می کند و تصمیم می گیرد که تک تک لحظات زندگی‌اش مانند لحظاتی در مسابقات ورزشی باشد که کل نتیجه بازی در آن یک لحظه منعکس می شود.

سپس تصمیم می‌گیرد که ایده دیوانه وار خود مبنی بر احداث یک شرکت تولید کننده کفش ورزشی و رقابت با شرکت عظیم تولید کفش ۱۹۶۰ آدیداس را دنبال کند و به خودش قول می‌دهد هیچ وقت از دنبال کردن این ایده دست نکشد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای خلاصه کتاب کفش باز نوشته فیل نایت

  1. محمد

    مطلب خیلی خوبی بود ممنون از سایت خوبتون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا