سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

خلاصه کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر دمیرچیلی


خلاصه کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر دمیرچیلی

خلاصه کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر دمیرچیلی

مهم ترین درس های کتاب گندزدایی از مغز

واقعیت این است که مغز ما پیچیده زیادی دارد و سر درآوردن از کارش به این راحتی نیست. دانشمندان، متخصصان و روانشناسان همواره در تلاش بوده‌اند که با ترفندهای خود مغز را ساده‌سازی کرده تا بتواند از کار آن اطلاع پیدا کنند. خانم فیث جی هارپر هم یکی از همین متخصصان است که برای نوشتن این کتاب تحقیقات زیادی انجام داده تا در نهایت موفق شده، اطلاعات مهمی در مورد این عضو بسیار مهم از بدن کسب کند. وی نتیجه مطالعات خودش را به زبانی طنزآلود و جذاب در کتاب گندزدایی از مغز بیان کرده و مترجم این کتاب هم در انتقال لحن طنزآمیز این کتاب بسیار موفق بوده است. در ادامه چند مورد از درس‌های مهم این کتاب را مرور و بررسی خواهیم کرد:

  1. وظیفه مغز این است که بقای ما را تضمین کند

خانم فیث هارپر پس از تمام مطالعاتی که روی مغز انجام داد، به نتایج خیلی مهمی رسید و در کتاب گندزدایی از مغز هم تلاش می‌کند که این نتایج را به بهترین و حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن بیان کند. یکی از نتایج مهمی که او به آن رسید این بود که مغز، وظیفه دارد که به بهترین شکل از ما حفاظت کند و جلوی آسیب دیدن ما را بگیرد. در کتاب گندزدایی از مغز می‌خوانیم:

این مغز بينوا فقط کار خودش را انجام داده و تلاش کرده از بهترین راهی که بلد است، شما را از آسیب حفظ کند.

جالب است بدانید که وقتی مغز می‌خواهد به بهترین شکل از ما محافظت کند، گاهی رنج و مشکل تولید می‌کند و با ایجاد احساسات بد و منفی در وجود ما سعی می‌کند که خاطرات این مشکلات و رنج‌ها را در وجود ما زنده نگه دارد. اینجاست که مسائلی مثل استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس و غیره در ما به وجود می‌آید.

خلاصه کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر دمیرچیلی

گاهی موارد اگر به روابط خود نگاه کنید، می‌بینید که از شنیدن یک سخن مشخص خشمگین می‌شوید. این در حالی است که طرف مقابل منظور بدی از بیان آن جمله نداشته ولی چون مغز شما بر اساس سوابق خودش اقدام می‌کند، ممکن است تشخیص دهد که چنین صحبتی در گذشته عواقب خیلی بدی داشته و به همین خاطر ناگهان واکنش می‌دهد.

بنابراین اولین درسی که می‌توانیم از کتاب گندزدایی از مغز بگیریم این است که وظیفه مغز ما، محافظت از بقای ما است. از این رو خیلی از فرمان‌ها و دستورهایی که به ما می‌دهد به این دلیل است که برای ما نگران است و می‌خواهد مشکلی برای ما پیش نیاید و بقای ما به خطر نیفتد.

  1. کمی از سازوکار مغز اطلاع پیدا کنیم

هدف خانم هارپر از نوشتن این کتاب این است که با چراغ قوه روی نقاط تاریک مغز ما نور بتاباند و از سازوکار آن سردربیاورد. وقتی ما بدانیم که مغز از چه بخش‌هایی تشکیل شده و چگونه عمل می‌کند، می‌توانیم خیلی راحت‌تر با آن کنار بیاییم، آن را درک کنیم و در تصمیم‌های خودمان آگاهانه‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم. در این بخش از مقاله می‌خواهیم نگاهی به سازوکار مغز و اساس تصمیم‌گیری در آن داشته باشیم. مغز ما از سه بخش اصلی تشکیل شده که این سه بخش نقش بسیار مهمی در تصمیم‌گیری و اقدامات ما ایفا می‌کند.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای خلاصه کتاب گندزدایی از مغز اثر فیث جی هارپر دمیرچیلی

  1. هدی جلیلی

    سلام و درود خیلی خیلی عالی بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا