سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

خلاصه کتاب 53 اصل در مدیریت انسانها


www.DigiFiles.org

خلاصه کتاب 53 اصل در مدیریت انسانها

این کتاب که توسط محمدرضا شعبانعلی و آرش قبایی تحت عنوان ۵۳ اصل در مدیریت انسانها به زبان فارسی ترجمه شده است، در قالب ۵۳ نکته که هر کدام در دو یا سه صفحه بیان شده‌اند، تجربیات استیفن رابینز را در رفتار سازمانی و مدیریت انسان‌ها مطرح می‌کند.خلاصه کتاب 53 اصل در مدیریت انسانها مفید است.

طبیعی است که وقتی کتابی با ساختار فشرده و کوتاه منتشر می‌شود، یک نویسنده‌ی دانشگاهی مانند رابینز، این نگرانی را داشته باشد که توصیه‌ها و نظراتش، به صورت نظراتی مطلق و قطعی و به عنوان راه میان‌بری برای مدیریت کسب و کارها مورد استفاده قرار گیرد.

اصل یک‌: خصوصیات فردی‌ را فراموش کنید، به‌ رفتار توجه‌ کنید.

انسانها همیشه‌ سعی‌ می‌کنند افراد را براساس خصوصیات فردی‌ آنها بشناسند و ارزیابی‌ خود را از فرد می‌گویند. مثلاً مدیران برای‌ استخدام فردی‌ با او مصاحبه‌ می‌کنند و او را از لحاظ کیفی‌ مورد بررسی‌ قرار می‌دهند. این‌ نوع استخدام دو اشکال دارد. یکی‌ این‌ که‌ رفتار مصاحبه‌ شونده به‌ هنگام مصاحبه‌ با رفتارش در حالت‌ عادی‌ فرق خواهد کرد و دوم این‌ که‌ انسانها خیلی‌ راحت‌ می‌توانند خود را بر اساس شرایط‌ محیطی‌ تغییر دهند.

قتی‌ شرایط‌ عادی‌ بر محیط‌ حاکم‌ باشد، تأثیر خصوصیات فردی‌ بر رفتار شخص‌ زیاد است‌ و وقتی‌ شرایط‌ خاصی‌ بر محیط‌ حاکم‌ باشد، نقش‌ خصوصیات فردی‌ کم‌ می‌شود و می‌توانند خود را مطابق‌ با آن کنند. یعنی‌ آنها می‌توانند رفتار خود را براساس شرایط‌ محیطی‌ تغییر دهند.

اصل‌ دو: معرفی‌ واقع‌ بینانه‌ شغل‌: جز واقعیات چیزی‌ نگویید.

خیلی‌ از مدیران تنها نقاط مثبت‌ خود را می‌بینند و از خود تعریف‌ می‌کنند. نقاط ضعف‌ را در نظر نمی‌گیرند. این‌ کار اشتباه است‌ و ممکن‌ است‌ کارمند از ادامه‌ همکاری‌ منصرف شود. برای‌ نگه‌ داشتن‌ کارمند در شرکت‌ سعی‌ کنیم‌ از همان ابتدا نقاط قوت و ضعف‌ خود را بگوییم‌. اگر این‌ کار را نکنیم‌، ممکن‌ است‌ یک‌ متقاضی‌ نامناسب‌ به‌ کار علاقه‌مند شود و این‌ که‌ انتظارات نادرستی‌ را در فرد ایجاد کند.

دیگر این‌ که‌ باعث‌ می‌شود که‌ کارمند بعد از استخدام در صورت مواجه‌ با نکات منفی‌ شرکت‌، خلاقیت‌ و مسئولیت‌پذیری‌ خود را از دست‌ بدهد. مطمئناً کسی‌ دوست‌ ندارد بداند که‌ فریب‌ خورده است‌. مطالعات نشان داده است‌ که‌ کسانی‌ که‌ در زمان مصاحبه‌ اطلاعات کامل‌ از شرکت‌ دریافت‌ می‌کنند، انتظارات کمتری‌ دارند.

www.DigiFiles.org

4/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای خلاصه کتاب 53 اصل در مدیریت انسانها

  1. ناشناس

    Visitor Rating: 4 Stars

  2. کریمی

    میخوام یه تشکر خیلی خیلی صمیمانه داشته باشم بخاطر این پشتیبانی و مشتری مداری عالی که دارند. امیدوارم که به درجات والایی از موفقیت برسید.

  3. گل محمدی

    به جرات میتونم تیم پشتیبانی محصول عالیه و حرفی برای گفتن نیست.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا