سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

خلاقیت و نوآوری


خلاقیت و نوآوری

با پیشرفت روز افزون دانش و تکنولوژی و جریان گسترده اطلاعات، امروزه جامعه ما نیازمند آموزش مهارت‌هایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم و فناوری به پیش برود. هدف باید پرورش انسان‌هایی باشد که بتوانند با مغزی خلاق با مشکلات روبرو شده و به حل آنها بپردازند. به گونه‌ای که انسان‌ها بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با بهره گیری از دانش جمعی و تولید افکار نو مشکلات را از میان بردارند. امروزه مردم ما نیازمند آموزش خلاقیت هستند که با خلق افکار نو به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند. رشد فزاینده اطلاعات، سبب شده است که هر انسانی از تجربه و علم و دانشی برخوردار باشد که دیگری فرصت کسب آنها را نداشته باشد، لذا به جریان انداختن اطلاعات حاوی علم و دانش و تجربه در بین انسان‌ها یکی از رموز موفقیت در دنیای امروز است. هیچ کس قادر نیست به میزان اطلاعات واقعی هر کس که در گوشه ذهن او نهفته است پی ببرد. این اطلاعات زمانی به حرکت در می‌آید که انگیزه‌ای قوی سبب رها شدن آن به بیرون ذهن می‌شود. در این مرحله انسان‌ها به سرنوشت یکدیگر حساسند و در جهت رشد یکدیگر می‌کوشند و در نهایت سبب می‌شود جریانی از علم و دانش و تجربیات میان آنها جاری شود که همین امر زمینه‌ساز نوآوری و خلاقیت خواهد بود.

اهمیت خلاقیت و نوآوری

هنگامی که شرکت غول پیکر اینتل، سازنده تراشه های کامپیوترهای شخصی، با رقب های جدید و فوق العاده خشن که از نمونه های مشابه و تقلیدی تراشه هایش برای رقابت بر سر قیمت استفاده می کردند رو به رو شد، آندرو گرو، مدیر ارشد اجرایی این شدکت، به نوآوری رو آورد. اینتل برنامه شتاب زده ای را برای توسعه محصولی جدید به راه انداخت که حاصل آن، تولید تراشه های کامپیوتر های 386، 486 و پنتیوم بود. و به این ترتیب، رقبای خود را در گرد و غبار پشت سر خود محو کرد.

هنگامی که جانسون اند جانسون، تولید کننده محصولات بهداشتی و مصرفی، متوجه شد که به لحاظ هزینه، در مقایسه با رقبای خود، فاقد برتری است و در شرایط نابرابری قرار دارد، اقدام به اجرای برنامه ای برای توسعه فرآیندهای مبتکرانه برای کاهش هزینه های سربار نمود. برای مثال، لارف لارسن، مدیر ارشد اجرایی این شرکت مراکزی را برای پشتیبانی از مشتریان ایجاد کرد و با تشکیل تیم های کاری از آنان خواست در محل مشتریان حضور یابند تا کار توزیع و سفارش را برای آنان آسان سازند.خلاقیت و نوآوری

هنگامی که نورداستروم، فروشگاه بزرگ زنجیره ای مستقر در «سیاتل» به تحلیل بازارهای خود پرداخت متوجه شد که ارائه خدمات سطح بالا به مشتریان، یک رویکرد بازاریابی ابتکاری در صنایع خرده فروش تخفیف گرا به شمار می رود. این راه برد بی نهایت موثر واقع شد و برتری رقابتی کارآمدی را در بازار به شدت متغیر، به آن بخشید.

www.DigiFiles.org

5/5 - (3 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای خلاقیت و نوآوری

  1. شجریان

    سایت بی‌نظیر یعنی دی جی فایلز
    من تجربه خوبی با شما در خرید فایل داشتم
    ممنونم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا