سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

دوره آموزشی اصول مستند سازی

دورة آموزشی اصول مستند سازی
سند، در لغت به معنای تکیه گاه، بالش و تکیه است و در اصطلاح حقوقی عبارت است از هر نوشته ای که در مقام دعوی یا دفاع، قابل استناد باشد.
براساس مادة 1284 قانون مدنی ایران، سند، عبارت است از هر نوشته ای که در مقام دعوی یا دفاع، قابل استناد باشد؛ نوشته هایی که هر یک از کارکنان سازمان، در حدود صلاحیّت خود تنظیم می کنند، سند رسمی محسوب می شود و اعتبار قانونی دارد. به تعبیری دیگر، گزارش های مکتوب در زمینة وقایع، معاملات و به طور کلّی ارتباطات سازمان که ممکن است در فرم های چاپی، کارت و اوراق، کاغذ یا کتاب منعکس شود و همچنین هر چیز قابل استناد مانند نوار ضبط صوت، فیلم، میکرو فیش، صفحات گرامافون، اسلاید، نقشه و تصویر و تمامی مستندات کامپیوتری، مادام که قابل استناد باشد، از مصادیق سند به حساب می آید.


دوره آموزشی اصول مستند سازیدوره آموزشی اصول مستند سازی

مستندات مربوط به فرآیندهای کسب و کار، به عنوان یک راهنما برای کارمندان در تمامی سطوح سازمان به حساب می‌آید. آن‌ها به وسیله این مستندات، می‌توانند متوجه شوند که یک فرآیند خاص چگونه باید انجام شود. بر اساس توضیحاتی که داده شد، مستند سازی فرایندها عبارت است از: ثبت کلیه فعالیت‌ها از مرحله احساس نیاز تا مرحله اجرا، به ترتیبی که کاربران بتوانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. دوره آموزشی اصول مستند سازی بسیار مفید است.

مستندات فرآیند برای سازمان شما نوعی نقشه راه است که کمک می‌کند وضعیت فعلی یک فرآیند را شناسایی کنید تا بتوانید آن را به خوبی بهینه سازی کنید. توجه داشته باشید هر کاری که بیش از یک بار انجام شود یا به وسیله چند نفر انجام شود، باید مستند شود. انجام این کار به سازگاری و هماهنگ شدن سازمان با شرایط استاندارد کمک می‌کند. همچنین برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا فرآیندها را کنترل کرده و مراحل کار را بازنگری کنید. علاوه براین، با مستندات فرآیند می‌توانید بفهمید کارکنان دقیقا چه کاری انجام می‌دهند. بنابراین دیدگاه درستی از عملکردهای داخلی کسب و کار به دست می‌آورید.

در صورتی که مستند سازی فرایندها و ثبت آن‌ها به درستی صورت نگرفته باشد، زمانی که کارمندی سازمان را ترک می‌کند، هر گونه دانش فرآیندی او نیز از سازمان خارج می‌شود.

همچنین زمانی که شما کارمند جدیدی را استخدام می‌کنید، نیاز به یک فرآیند مستند دارید تا به او کمک کند نقش خود را در سازمان بفهمد.

مستند سازی، در آسان‌تر شدن آموزش‌های رسمی تاثیر قابل توجهی دارد و امکان استفاده از آن‌ها را به صورت ساده و روان فراهم می‌کند.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای دوره آموزشی اصول مستند سازی

  1. هادی زاده

    سلام بر شما خوبان
    این بسته را خریدم
    خیلی مفید بود برام و کاربردی
    سرع برام ایمیل شد فکرشم نمیکردم اینقدر دقیق و سریع کارم انجام شود.
    ممنونم از شما و دی جی فایلز

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا