سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / / /

ایده های جذاب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی


ایده های جذاب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایده های جذاب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

انواع ایده کسب و کار اینترنتی اصولا شامل فروش دو دسته از محصولات می‌شوند. نوع اول محصولات فیزیکی مانند کتاب، لباس، غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات این چنینی هستند. نوع دیگر محصولات که می‌توان به صورت اینترنتی آنها را به فروش رساند محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های دیجیتال، فیلم‌های آموزشی، وبلاگ‌ها و مواردی از این قبیل هستند.

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که هر فردی با هر شرایطی می‌تواند کسب درآمد داشته باشد اما روش انجامش متفاوت است.

بطور کلی هر خدمت یا کالایی که از طریق اینترنت ارائه می‌شود.

. به عنوان مثال در چند سال گذشته برای خرید لباس به بازار می‌رفتید اما الان فروشگاه‌های اینترنتی یا صفحات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هستند که می‌توانید برای بررسی و خرید به آنها مراجعه کنید. یا برای شرکت در یک کلاس مجبور بودید که بصورت حضوری مراجعه کنید اما امروزه به دلیل شیوع کرونا بیشتر کلاس‌ها بصورت وبینار برگزار می‌شود.

توجه داشته باشید که این‌ها فقط یک مثال ساده از کسب و کار اینترنتی بود و راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید و از اینترنت پول در بیاورید. کسب و کارهای سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانند از طریق اینترنت فروش خود را افزایش دهند.

انواع سيستمهاي کنترل

سيستمهاي کنترل را مي توان به چهار نوع تقسيم کرد: تشخيصي – تحديدي- تعاملي- ارزشي

– سيستمهاي کنترل تشخيصي- اين سيستمها مانند شاخصهاي صفحه کنترل هواپيما که خلبان را قادر به بررسي علايم کارکرد غير عادي بخشهاي مختلف هواپيمايي مي کنند مدير را قادر مي سازند تا وضعيت بخشهاي مختلف سازمان را از حيث عملکرد و سلامت کنترل کنند. يکي از اهداف عمده کنترلهاي تشخيصي حذف بار هدايت مستمر از دوش مديران است . آزاد ساختن آن قسمت از وقت مديران که حذف تشخيص وضعيتهاي غير عادي مي شد فرصتي را ايجاد مي کند تا به ساير کارهاي خود بپردازند.

– سيستمهاي کنترل ارزشي – با استفاده از اين سيستمها سازمان ها در صددندتا با تبيين دقيق ارزشها و رهنمودهاي مديران عالي زمينه پذيرش مشتاقانه کارکنان را فراهم آورند . سيستم ارزشها معمولاً مختصر، اولويت بندي شده و الهام بخش است و توجه کارکنان را به اصول اساسي سازمان جلب مي کند نظير اينکه ((سازمان بايد از طريق ارائه خدمات با بهترين کيفيت به مشتريان خود در سطح جهان ايجاد ارزش کند))

مديران عالي سعي مي کنند تا سيستم ارزشها را بطور جامع طراحي کنند تا براي گروههاي متنوع کاري سازمان نظير کارکنان فروش، توليد، خدمات و مديران آنها جذاب باشد. سيستم کنترل ارزشي ممکن است سيستم کنترل تشخيصي را تقويت کند و با ايجاد تعهد در کارکنان امکان کنترل موثر سيستم را فراهم کند.

سيستم هاي کنترل تحديد کننده- اين سيستمها از يک مفهوم ساده و در عين حال عميق استفاده مي کنند برخلاف سيستم هاي کنترل تشخيصي که نتايج عملکرد را مورد ارزيابي قرار مي دهند و سيستم هاي کنترل ارزشي که ارزشهاي اساسي سازمان را به کارکنان ارائه مي دهند، سيستم هاي کنترل تحديدي با استفاده از عبارتهاي نهي کننده حداقل استانداردهاي قابل قبول را معين مي کنند و همانند ترمز عمل مي کنند و سازمانهاي تندرو و فعال در سيستمهاي پويا و در حال تحول امروزبه ترمزهايي موثر و قوي نياز دارند.البته اين سيستمهاي تحديدي با تعيين حدود استراتژيک محدوده فعاليت افراد را مشخص مي کنند و آنها را هدايت مي کنند تا از فرصتهايي که حفظ موقعيت سازمان به بهره گيري از آنها بستگي دارد استفاده کنند.

– سيستم کنترل تعاملي- اين سيستم ها به منزله سيستمهاي رسمي اطلاعات در اختيار مديران قرار
مي گيرند تا بطور منظم  آنها را در جريان تصميمات کارکنان قرار دهند. اما در سازمانهاي کوچک مديران مي توانند از طريق تشکيل جلسه با کارکنان بطور غير رسمي به بررسي فرصتها و تهديدات جاري بپردازند تعاملي ساختن  يک سيستم مستلزم جلب توجه و همکاري همه اعضاي سازمان است.

 

www.DigiFiles.org

5/5 - (4 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

3 دیدگاه برای ایده های جذاب برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

  1. ریحانه

    واقعا بي نظيرين،از ته ته قلبم ميگم
    هميشه سورپرايز ميشيم با كاراتون،
    بي صبرانه منتظر کارای جدیدتون هستم

  2. کسری

    سلام
    سایت بسیار خوبی دارید
    این فایل چقدر مفید بود خدایییییش

  3. ایلیا

    دمتون‌گرم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا