سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

رنگ برند چیست؟


رنگ برند چیست؟

روانشناسی رنگ در برندسازی

یکی از موضوعات جذاب و چالش برانگیز در بازاریابی محسوب می‌شود که به طور مستقیم با عواطف، احساسات و متقاعدسازی مخاطب در ارتباط است. روانشناسی رنگ در برندینگ دارای مفهومی فراتر از انتخاب یک رنگ مشخص برای برند است و به طور کلی بر تاثیر روانشناختی رنگ‌ها بر افراد تمرکز می‌کند. هر رنگ حامل یک پیام عاطفی به خصوص است و انرژی خاصی دارد. به عنوان مثال رنگ زرد، احساس سرزندگی، صمیمیت و خلاقیت را در ما به وجود می‌آورد و در حالی که رنگ مشکی اغلب برای ما یادآور عزا و عواطف منفی است. به همین دلیل توجه به تاثیر روانشناسی رنگ‌ها در فرآیند برندسازی، طراحی لوگو و تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است و نقش تعیین کننده‌ای را در تبدیل مخاطب عام به مشتری وفادار ایفا می‌کند. در ادامه این مطلب مفهوم دقیق روانشناسی رنگ در برندینگ را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با پیام‌های عاطفی مثبت و منفی هر رنگ بیشتر آشنا خواهیم کرد.روانشناسی رنگ در برندسازی بسیار مهم است.

مفهوم روانشناسی رنگ در برندسازی

روانشناسی رنگ‌ بر چگونگی تاثیر رنگ‌ها بر درک و نحوه واکنش ما به اشیا و محیط پیرامونمان تمرکز دارد. به طور کلی رنگ‌ها تاثیرات عمیقی بر احساسات ما دارند و این احساسات نیز نقش حائز اهمیتی را در نحوه رفتار ما به عنوان مصرف کننده ایفا می‌کنند. بنابراین روانشناسی رنگ‌ در برندسازی و بازاریابی به چگونگی تاثیر رنگ‌ها بر ذهن و برداشت مخاطب از شرکت و نام تجاری مورد نظر می‌پردازد و به نوعی با متقاعدسازی آنها برای تبدیل شدن به مشتریان ثابت در ارتباط است. از این رو توجه به اصول و قواعد روانشناسی رنگ‌ها در هنگام راه اندازی یک کسب و کار و یا نام تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و تاثیر به سزایی بر شکل گیری عواطف و احساسات مخاطب نسبت به برند مورد نظر خواهد داشت.

جالب است بدانید که محققان در طی یک تحقیق جامع درباره «تاثیر رنگ‌ها در بازاریابی» به این نتیجه رسیدند که حدود 90 درصد قضاوت‌ها و تصمیمات اولیه مخاطبان درباره یک محصول و یا نام تجاری، تنها بر اساس رنگ آنها صورت می‌گیرد. یعنی اگر مخاطب در نگاه اول نتواند با رنگ مورد استفاده در طراحی بصری یک برند ارتباط برقرار کند به احتمال زیاد از محصولات و خدمات آن نیز استفاده نخواهد کرد. بنابراین روانشناسی رنگ در برندسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر نحوه درک و ایجاد تصویر ذهنی در مخاطب تاثیر به سزایی دارد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “رنگ برند چیست؟”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا