سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

روش های انتخاب آزمون های آماری


روش های انتخاب آزمون های آماری

امروزه مقاله هاي علمي-پژوهشي را با روش ها و آزمون هاي آماري مورد استفاده مي شناسند و بندرت مي توان بدون استفاده از روشهاي آماري اقدام به تفسير، تبيين و تحليل نتايج به دست آمده از تحقيق ها و پژوهش هاي علمي کرد.روش های انتخاب آزمون های آماری برای محققان مفید است.

آزمونهای آماری روش‌هایی مبتنی بر علم آمار هستند که برای انجام روش پژوهش علمی در مدیریت و علوم اجتماعی کاربرد فراوانی دارند. مقاله‌های علمی-پژوهشی را با روش‌ها و آزمون‌های آماری مورد استفاده می‌شناسند و دیگر گرد هم آوردن مطالب نویسندگان مختلف ارزش علمی و پژوهشی ندارد. علم آمار با پردازش داده‌ها و تبدیل آنها به اطلاعات مورد نیاز، زمینه اخذ تصمیم را فراهم می‌آورد. هنر مدیران و کارشناسان در نحوه استفاده از روشهای آماری و تحلیل اطلاعات به دست آمده تجلی پیدا می‌کند. امروزه بندرت می‌توان بدون استفاده از روشهای آماری اقدام به تفسیر، تبیین و تحلیل نتایج به دست آمده از تحقیق‌ها و پژوهش‌های علمی کرد.

روش های انتخاب آزمون های آماری

مباحث متعددی در زمینه آزمونهای آماری وجود دارد و از مناظر مختلف می‌توان به بحث در این زمینه پرداخت. بطور  کلی آمار در دو شاخه آمار توصیفی و احتمالات و آمار استنباطی بحث و بررسی می‌شود. احتمالات و تئوری‌های احتمال اساسا از دایره بحث ما خارج است. همچنین آمار توصیفی مانند فراوانی، میانگین، واریانس و … نیز مفروض در نظر گرفته شده اند. همچنین آزمونهای آمار استنباطی به دو دسته آمار پارامتریک و ناپارامتریک تقسیم می‌شود. در این مقاله با تاکید بر فنون و روش‌های آماری استنیاطی، کاربرد آمار در مقاله‌های علمی-پژوهشی ارائه خواهد شد.

علم آمار با پردازش داده ها و تبديل آنها به اطلاعات مورد نياز، زمينه اخذ تصميم را فراهم مي آورد.روش های انتخاب آزمون های آماری کابرد زیادی دارد.

آزمون t-student

اين آزمون براي ارزيابي ميزان همقوارگي يا يكسان بودن و نبودن ميانگين نمونه اي با ميانگين جامعه در حالتي به كار مي رود كه انحراف معيار جامعه مجهول باشد. همچنين اين آزمون مواقعي كه خطاي استاندارد جامعه نامعلوم و خطاي استاندارد نمونه معلوم باشد، كاربرد دارد.

www.DigiFiles.org

 

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای روش های انتخاب آزمون های آماری

  1. خورشیدی

    سلام
    من برای پایان نامه ام از این فایل استفاده کردم عالی بود والا

  2. رضا معصومی

    بسیار عالی مثل همیشه .من همیشه انتخاب اولم سایت شما بوده و نشده وارد بشم و مطلب مورد نیازم رو نبینم
    ممنونم از بابت تنوع و البته کیفیت بالای اطلاع رسانی ها و آموزش های شما.سپاسگزارم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا