سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

روش های طرح موضوع طرحواره


روش های طرح موضوع طرحواره

اگر در کار یا مسائل عاطفی خود بارها و بارها دچار مشکل می شوید. یا مشکلاتی از کودکی هنوز ذهن شما را به خود درگیر کرده و با اینکه به روانشناس مراجعه کرده اید هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده اید. حتما طرحواره درمانی را امتحان کنید.روش های طرح موضوع طرحواره برای همه محققین روان درمانی هم مفید است.

طرحواره درمانی یک روش جدید درمانی است که از ادغام چند روش درمانی قدیمی تر ساخته شده است.

این روش یک راه درمانی طولانی مدت است. فروید مثال کوه یخ را مطرح می کند که همانطور که میدانید قسمت عظیم کوه دیده نمی شود و زیر آب است. او میگوید قسمت هشیار روان اون بخشی از کوه که دیده می شود است و اون قسمت عظیم از کوه که دیده نمی شود بخش ناهشیار روان است.

چون در طرحواره درمانی، روان درمانگر در تلاش است تا به  بخش ناخودآگاه مغز دسترسی پیدا کند و این بخش بسیار عظیم است زمان طولانی خواهد برد تا مراجع به نتیجه مطلوب خود برسد.

در سال ۱۹۸۰ یک روانشناس و روان درمانگر آمریکایی به نام جفری یانگ با تکیه بر تجربیات و مشاهده مراجعین خود این روش را پایه گذاری کرد. که اکنون با گذشت سال ها هنوز بسیار پرطرفدار است و نقش بزرگی در حل مشکلات ارتباطی و اختلالات شخصیتی دارد.

منظوراز طرحواره ، الگوها و باورهایی است که درمورد یک موضوع در ذهن ما شکل می گیرد و باعث رفتارهای خاصی می شود. روان درمانگر در این روش درمانی دست روی طرحواره های بد افراد که ناشی از مشکلات عاطفی زمان کودکی آن ها است، می گذارد.

کودکانی که برای مدت طولانی در منزل تنها مانده اند یا پرستار آنها بی عاطفه بوده، کسانی که شاهد طلاق پدر و مادر خود در زمان کودکی بوده اند، یا پدر و مادر خود را از دست داده اند و یا برای مدتی مورد تنبیه قرار گرفته اند. همه این شریط باعث ایجاد طرحواره های ناگوار می شود.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

5 دیدگاه برای روش های طرح موضوع طرحواره

  1. ناصر عابدی

    متشکرم جهت ارائه سفارشم که به نحو احسنت انجام گرفت. تمام زوایای یک سفارش اینترنتی از تماس، نحوه برخورد و کیفیت محصول با بالاترین سطح ارزیابی رعایت شده و بینهایت ممنونم.

  2. معین

    حتما دو باره از شما خريد خواهم كرد و به همه توصيه ميكنم كه از خدمات تان استفاده كنند
    بسيار بسيار بسيار راضي هستم

  3. احسان جمشیدی

    خيلي ممنون از زحماتتون كه باعث ميشه با خيال راحت خرید اینترنتی انجام بدیم. خدمات شما بسيار سريع و قابل اطمينان انجام ميشه و از اين بابت باعث آسودگي خيال بنده هست وقتي سفارشي رو ثبت ميكنم

  4. صوفی

    خیلی گشتم تا اینو پیدا کردم
    مرررررسی از شما و تیم خوبتون🌺🌺🌺🌺

  5. صوفی

    خیلی دنبال این فایل گشتم
    تا پیداش کنم
    مرسی از شما وتیم خوبتون🌹🌹🌹

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا