سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

سیستم مدیریتی غازها


سیستم مدیریتی غازها

سیستم مدیریتی غازها

باید بدانیم سازمانها و رهبران موفق، هیچگاه مشکلات و تقصیرها را به گردن دیگران نمی اندازند. بلکه علت مشکلات را در خودشان جستجو نموده و به رفع آنها می پردازند. فایل سیستم مدیریتی غازها بسیار مفید است.

امروزه با توجه به محیط رقابتی و پر از تغییر، دیگر شیوه مدیریت بوفالویی که مختص سازمانهای سنتی و رو به زوال است، کارساز نمی باشد. بنابراین، هدف اصلی و نهایی یک سازمان نوین و موفق در این محیط رقابتی، باید فاصله گیری از مدیریت بوفالویی و حرکت به سمت مدیریت غازی باشد. بر این اساس سازمانها نیز باید به جای قیچی کردن بالهای کارکنان، اجازه پرواز کردن را به آنها بدهند. چرا که رمز موفقیت سازمانهای امروزی ایجاد و پذیرش نوآوری و خلاقیت در سایه همفکری و مشارکت همه جانبه کارکنان با یکدیگر است نه اطاعت محض و بدون چون و چرای کارکنان از مافوقشان.

خلاصه کتب مفید

زمانی که غاز ها تصمیم می گیرند به مناطق گرمسیر برای گذروندن فصل سرما مهاجرت کنند، به صورت عدد هفت فارسی یا V انگلیسی حرکت می کنند. با پرواز به صورت V بهره وری و سرعت پرواز گروه نسب به غازی که به تنهایی پرواز می کنه 70 درصد افزایش پیدا می کند. یکی از مهمترین سیستم مدیریتی غازها رهبری مشارکتی است.

رهبری مشارکتی

در رهبری مشارکتی اعضای تیم، نقش رهبری را در سراسر گروه پراکنده می­‌کنند­، در فرایند تصمیم­‌گیری شرکت می­‌کنند، وظایفی را که به طور سنتی برای رهبران سلسله مراتبی محفوظ است، انجام می­‌دهند و در صورت لزوم­، راهنمایی­‌هایی را برای رسیدن به اهداف گروهی به دیگران ارائه می‌­دهند. فرآیند تقسیم رهبری در یک تیم، به وسیله عوامل زیادی توسعه م­یابد. در اینجا ما دو مولفه موثر در رهبری مشارکتی را بررسی می‌کنیم:

  1. رفتارهای تیمی که توانمندسازی فردی را تشویق می‌­کند.
  2. ساختار تیمی که ماهیت افقی دارد.

رهبری مشارکتی می‌تواند به‌عنوان یک فرایند تأثیرگذار تعاملی و پویا بین گروهی از افراد که هدف‌شان هدایت تیم است، تعریف شود. تمایز کلیدی بین رهبری مشارکتی و سبک‌های سنتی رهبری این است که رهبری به جای متمرکز بودن، بین مجموعه‌ای از افراد توزیع می‌شود. رهبری  اشاره دارد به تصدی نقش رهبری در يک ائتلاف، سازمان يا طرح دیگری که در آن هر کسی سهم يکسانی دارد و با هم برای حل يک مسأله، ايجاد چيزی تازه يا اداره‌ سازمان یا برنامه‌ کار می‌کنند. رهبر بر گروه سلطه ندارد ولی مسؤوليت هدایت و هماهنگی روندی را که از طریق آن گروه تصميم‌هايی را می‌گيرد و برای تحقق اهداف‌اش به آنها عمل می‌کند، بر عهده دارد.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای سیستم مدیریتی غازها

  1. حامد

    وای خیلی وقت بود دنبال این فایل بودم
    مرسی دوست عزیز 🙏🙏🙏

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا