سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

شاخص های کلیدی اندازه گیری عملکرد


شاخص های کلیدی اندازه گیری عملکرد

شاخص های کلیدی اندازه گیری عملکرد

یکی از مفاهیم بنیادین در اندازه گیری عملکرد، تبیین هدف و منظور از انجام این کار است. پاسخ بــه این سوال که چرا و با چه هدفی اندازه گیری عملکرد باید انجام شود، بسیار مهم و تعیین کننده است. در این مورد نقش مدیریت ارشد به عنوان مشتری اصلی این پروژه حساس و مهم است، از این رو، تبیین دقیق هدف و منظور از اجرای پروژه اندازه گیری عملکرد توسط مدیریت ارشد حائزاهمیت است.

اندازه گیری عملکرد فرآیندی است که فعالیت های سازمان را به گونه ای اندازه گیری می کند تا سازمان در سایه ی بهبود فعالیت ها، هزینه ها را کاهش داده و نحوه انجام عملیات در سازمان را بهبود بخشد، همچنین از ماموریت سازمانی پشتیبانی نماید.با این تعریف باید فعالیت هایی را در سازمان یافت که:

  • قابل درک باشند.
  • بتوان آنها را مورد پایش قرار داد.
  • به نوعی قابل اندازه گیری باشند.

بهبود مستمر عملکرد سازمان ها، نیروی عظیم هم افزایی ایجاد می کند که این نیروها می تواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصت ها ی تعالی سازمانی شود. دولت ها و سازمان ها و موسسات، تلاش جلوبرنده ای را در این مورد اعمال می کنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازه گیری و ارزیابی امکان پذیر نیست.

خلاصه کتب مفید

KPI یا شاخص عملکرد کلیدی، مقادیر قابل اندازه‌گیری هستند که برای ارزیابی میزان موفقیت یک فرد یا سازمان در دستیابی به اهداف، مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید KPIهای سطح بالایی داشته باشید که عملکرد کسب‌وکارتان را بررسی می‌کنند، یا می‌توانید KPIهایی داشته باشید که فرایندها را در سطح فردی یا در سطح دپارتمان بررسی می‌کنند.

ساده‌ترین راه برای ایجاد گزارش KPI استفاده از داشبورد KPI است. داشبورد KPI یک نمای کلی از عملکرد کسب و کارتان را به صورت فوری و در لحظه به شما ارائه می‌دهد. داشبورد KPI که به عنوان گزارش‌گیری KPI هم شناخته می‌شود، نحوه سازگاری عملکرد فعلیتان با اهدافتان را به تصویر می‌کشد. به طور سنتی؛ گزارش‌گیری KPI به صورت فصلی انجام می‌شود، اما با داشبورد KPI می‌توانید به راحتی در هر زمانی و در یک لحظه؛ از عملکرد خود گزارش بگیرید.

KPIهای شما باید به مأموریت سازمان شما ربط داشته باشند. “پول درآوردن” یک مأموریت نیست و همچنین چیزی نیست که کارمندان در سطح عمیق‌تری با آن ارتباط برقرار کنند. هدف شما باید کارمندان را تشویق کند تا هر روز با یک حس تازه و با هیجان در محل کار حاضر شوند. باید ارتباط مستقیمی بین مأموریت شما و KPIهای شما وجود داشته باشد تا کارمندان احساس کنند کارشان برای دستیابی به هر دوی این‌ها هدفمند است. هر گونه ابهام را حذف کنید، اطمینان حاصل کنید که KPI با هدف نهایی شما همسو شده‌اند و کارمندان به وضوح درک کرده‌اند که چگونه و چرا برای رسیدن به این هدف کار می‌کنند.

www.DigiFiles.org

4.7/5 - (4 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

8 دیدگاه برای شاخص های کلیدی اندازه گیری عملکرد

  1. م.چ

    درود خیلی سریع و حرفه ای خرید برام ایمیل شد
    مرسی از پشتیبانی عالی تون

  2. تن بارون

    خرید این محصول را توصیه میکنم عالی عالی

  3. ارژنگ

    خدمات ارایه شده عالی بود . مرسی

  4. ساناز نفتچیان

    ممنون از پشتیبانی و پاسخگویی عالی تون, پاینده باشید

  5. فائزه . چ

    من کارمند شرکت نفت هستم ، اتفاقا یک همایش داشتیم و این مطلب شما خیلی به دردم خورد
    مررررررررررررررسی بهترین ها

  6. ناشناس

    بهترین گروه، فوق العاده مسئولیت پذیر هستید

  7. نگار

    سلام بنظرم یکی از شاخص‌های کلیدی حس مسئولیت پذیری است که این روزها در سازمانها کمتر دیده میشه و شما با ارائه این مطالب عالی ، خیلی کمک خواهید کرد.
    سپاس

  8. وحید

    باتشکر از زحمات و همکاران محترم شما که به بهترین و سریع ترین شکل پاسخگو هستند.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا