سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

شرایط یک مسئول دفتر حرفه ای


شرایط یک مسئول دفتر حرفه ای

شغلي را انتخاب كنيد كه واقعاً دوست داشته باشيد بطوريكه هرگز حتي يك روزتان را به اجبار كار نكنيد. مثل كسي باشيد كه هنگام كار آواز مي خواند و لذت مي برد براي چنين كسي كار يك تفريح مي باشد. مهارت کافی نیست. این طرز برخورد شماست که وضع را بهتر می کند. شرایط یک مسئول دفتر حرفه ای در سازمان مهم است.

شرایط یک مسئول دفتر حرفه ای

مسئول دفتر کیست؟

 مسئول دفتر به شخصی گفته می‌شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد و از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه مسئول، توانایی تنظیم جلسه‌ها، نامه نگاری، تنظیم انواع گزارش‌ها از فعالیت‌های مختلف، کار با کامپیوتر و اینترنت و تایپ متون فارسی و انگلیسی برآید.در برخی از شرکت ها نقش  مسئول دفتر ها پر رنگ تر است و علاوه بر انجام وظایف قبلی به مدیریت امور داخلی شرکت، هماهنگی داخلی کارکنان و پاسخ به مراجعین تلفنی و حضوری نیز می پردازند.به طور سنتی و در تمام دنیا خانم ها علاقه بیشتری برای انجام  این شغل دارند. به عبارت بهتر خانم ها این شغل را بهتر از آقایان انجام می دهند و به همین دلیل درصد بیشتری از مسولین دفتر ها  را خانم ها تشکیل می دهند.

وقت مدیران معمولا محدود است و وظايف متعددي دارند ، لذا ایجاب می کند این وظایف طبق یک برنامه به اجرا درآید . مسئول دفتر با استفاده از معلومات و تجربیات اداری خود بخشی از وظایف و مسئولیت های حوزه مدیریت است  که تمامی اطلاعات مورد نیاز توسط او به مدیر منتقل می شود.

یک مسئول دفتر روزانه حتی بیشتر از افراد خانواده مدیر، او را می بیند و خصوصیات رفتاری و شخصی او را می شناسد . از مشکلات و گرفتاری های شخصی و اداری او با خبر می شود ، با او همراهی و برای رفع آن ها برنامه ریزی می کند. برنامه کارش را تدارک می بیند ، نیازها و مقتضیات اداری را می شناسد و به او امکان می دهد که از وقت ، فکر ، ابتکار ، دانش و تجربه خود حداکثر استفاده را ببرد . پس مسئول دفتر برنامه ریز مدیر است

به خاطر داشته باشید یکی از ویژگی های بسیار مهم یک مسئول دفتر حرفه ای توانایی تحمل فشار کاری زیاد و انجام به موقع کارها می باشد .

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای شرایط یک مسئول دفتر حرفه ای

  1. حسین موسوی

    سايت دوست داشتني است و با توسعه خدمات حتما مورد اقبال نيز خواهد بود. معرفي اين سايت در فضاي وب بسيار حائز اهميت است و اميدوارم در تمام زمينه ها موفق باشيد.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا