سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

عناوین خدمات گمرکی


عناوین خدمات گمرکی

عناوین خدمات گمرکی

گمرک یک مرجع یا آژانس در کشوری است که مسئول جمع‌آوری تعرفه‌ها و کنترل جریان کالاها از جمله حیوانات، حمل و نقل، وسایل شخصی و وسایل خطرناک به داخل و خارج از کشور است. به‌طور سنتی، گمرک به عنوان موضوعی بازرگانی و مالی در نظر گرفته می‌شود که عوارض گمرکی (یعنی تعرفه‌ها) و سایر مالیات‌های واردات و صادرات را دریافت می‌کند. در دهه‌های اخیر، دیدگاه‌ها در مورد عملکرد گمرک به‌طور قابل توجهی گسترش یافته‌است و اکنون سه موضوع اساسی را شامل می‌شود: مالیات، امنیت و تسهیل بازرگانی.

هر کشور قوانین و مقررات خاص خود را برای واردات و صادرات کالا به داخل و خارج از کشور دارد که توسط مقامات گمرکی آنها اعمال می‌شود. واردات / صادرات برخی کالاها ممکن است کاملاً محدود یا ممنوع باشد. طیف گسترده‌ای از مجازات‌ها برای کسانی که این قوانین را نقض می‌کنند، قرار دارد.

طبیعتا این موضوع واضح می باشد که برای انجام هر کاری لازم است اصول، قواعد و باید ها و نباید های آن را دانست و با دانش به روش انجام هر کاری به آن ورود کرد. بنابراین اگر قصد دارید به صادرات و یا واردات کالا بپردازید، در اولین قدم لازم است که با قوانین گمرک و مقررات وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص آشنایی داشته باشید چرا که صادر و یا وارد کردن قانونی هیچ گونه کالایی بدون انجام پروسه لازم آن در گمرک کشور، صورت نمی گیرد و انجام درست پروسه و تشریفات گمرکی و صرفه جویی در وقت و هزینه برای صادرات و واردات، ملزم به دانستن قوانین گمرک می باشد.

گمرک بخشی از یکی از سه عملکرد اساسی دولت است، یعنی: اداره، حفظ قانون، نظم و عدالت و جمع‌آوری درآمد. با این حال، در تلاش برای کاهش فساد، بسیاری از کشورها بخشی از آداب و رسوم خود را خصوصی کرده‌اند. این امر از طریق قرارداد آژانس‌های بازرسی قبل از حمل و نقل رخ داده‌است، که محموله را بررسی می‌کنند و ارزش اعلام شده را قبل از واردات تأیید می‌کنند. گمرکات کشور موظف است گزارش آژانس را به منظور ارزیابی عوارض و مالیات در بندر ورودی بپذیرد.

در گذشته، در ماده ۱۴ و تبصره ۱ و ۲، مرجع حل اختلاف را در کمیسیون مرکب از ذی نفعان از گمرک و وزارت خانه های مربوطه می دانستند که این ماده طبق ماده پنجاه و یک قانون امور گمرکی که در تاریخ بیست و دوم آبان ماه سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید، حذف شد.

قانون امور گمرکی، ماده 14(حذف شده):

مابه التفاوت اخذ شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کلیه وجوه دریافتی گمرک، به استثنای آن چه که جنبه ی هزینه و کارمزد دارد، در رابطه با کالا ها، مواد، اجزا و قطعات خارجی مورد مصرف در ساخت، تکمیل، آماده سازی و بسته بندی کالا های صادراتی بر اساس دستورالعملی که در آیین نامه مشخص می شود، به صادرکننده مسترد میی گردد.

تبصره 1: در صورتی که اختلاف بین صادرکننده و گمرک وجود داشته باشد، موضوع در کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق، وزارت خانه ذی ربط، گمرک ایران و مرکز توسعه صادرات مطرح و تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

خلاصه کتب مفید

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای عناوین خدمات گمرکی

  1. فلاحتی

    سلام، من به تازگی به جمع مشتریان شما اضافه شده ام .
    در اولین درخواست پشتیبانی با خوشرویی و همکاری فوق العاده تیم شما روبرو شدم.
    امیدوارم این همکاری همیشگی و دوطرفه باقی بمونه . شاد باشید .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا