سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

فنون مذاکره موفق


فنون مذاکره موفق

فنون مذاکره موفق

آشنایی به اصول و فنون مذاکره، این توانایی را برای انسان ایجاد می کند که در جریان ارتباط با دیگران، از پایین ترین سطح یعنی زندگی خانوادگی تا بالاترین حد یعنی روابط بین المللی، با طرف های مذاکره به نحوی مذاکره کند که توافق حاصل از مذاکرات معقول، منطقی، منصفانه، سریع و در عین حال دربردارنده منافع طرفین مذاکره باشد. آنچه بسیار اهمیت دارد این است همه طرفین مذاکره، در انتها احساس رضایت نسبی داشته باشند. در حقیقت مذاکره موفق، تلاش برای توافق بر سر یک بده بستان منطقی، معقول و منصفانه است.
استفاده از تکنیک های مناسب در مذاکرات، برای اثربخشی کلی یک سازمان حیاتی است. مذاکره همچنین برای بهینه سازی عملکرد فعالیت های داخلی و خارجی سازمان که عمدتا از طریق ارتباطات، توسط کارکنان انجام می گیرد، بسیار مهم است.
هرکدام از ما به واسطه شرح وظایف کاری خود، مذاکرات مختلفی در طول روز داریم. به صورت آماری، هر شخص در طول یک روز بیش از 17 مذاکره انجام می دهد که حدود 85% از این مذاکرات، با کسب و کار و سودآوری شخص ارتباط مستقیم دارد. اما 90% از دلایل عدم توفیق در کسب نتیجه مطلوب در مذاکره، به دلیل عدم آشنایی افراد با مهارت های مبتنی بر فنون مذاکره است. همه ما می دانیم، مذاکره برای حل و فصل اختلافات یا رسیدن به توافق، بدون ایجاد سوء تفاهم، عصبانیت یا ناراحتی، کار سخت و دشواری است. در ادامه به اصول کلی و مهم برای رسیدن به نتیجه ی مطلوب در مذاکره (مرتبط با کسب و کار و سازمان) اشاره شده است:

برای مذاکره موفق ، اشخاص را از مسأله جدا کنید.
در درجه ی نخست به یاد داشته باشید که مذاکره کنندگان انسان اند. واقعیت این است که در هنگام مذاکره، ما با نمایندگان انتزاعی سازمان ها سروکار نداریم، بلکه آنان نیز مانند ما انسان هستند، با تمام احساسات، ارزش های عمیق، سوابق، دیدگاه های گوناگون و غیر قابل پیش بینی بودن.
در نظر گرفتن این خصیصه های انسانی با در نظر گرفتن میل قلبی انسان ها به محبوب بودن می تواند به روند مذاکره کمک کند. بنابراین سعی کنید مسئله را شخصی نکنید. تا حد امکان گفتگو و مذاکره را با حالت قهر ترک نکنید. اگر به دنبال انتقام هستید آن را تا حد ممکن به تاخیر اندازید. قانون “پل طلایی” را رعایت کنید و تحت هیچ شرایطی طرف مقابل را ضایع نکنید. بیشتر سوال بپرسید و گوش دهید و کمتر صحبت کنید.
به عنوان سازمان (نهاد بالاسری مذاکره کننده)، اگر در روند مذاکره عوامل خود را برای کنترل این ویژگی ضعیف دید، حتما آنها را تغییر دهید.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای فنون مذاکره موفق

  1. مریم اکبری

    سلام
    بسیار رهگشا و آموزنده بود
    با تشکر و آرزوی موفق روزافزون برای شما

  2. مهمان

    مرسی ازتون عالی بود

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا