سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

قراردادهای بازرگانی بین المللی


قراردادهای بازرگانی بین المللیقراردادهای بازرگانی بین المللی

آشنایی به قوانین در تنظیم متن قرارداد به ویژه قرارداد تجاری بین المللی یکی از مهم‌ترین مراحل در تنظیم قراردادها است. عدم بروز اختلاف، ضرر و زیان را برای طرفین قرارداد کاهش می‌دهد. قراردادهای بازرگانی بین المللی ممکن است در رابطه با خرید و فروش، جابجایی کالا و ضمانت‌ نامه‌های مربوط به آن تنظیم گردد. 

جارت بین‌الملل و به طور خاص صادرات و واردات کالا امکان گسترش کسب و کار  و دسترسی به دانش جهانی را فراهم می‌کند. اما مهم‌ترین نتیجه تجارت بین‌المللی برای عموم مردم، ایجاد بازار رقابتی است که این امر در نهایت منجر به قیمت رقابتی‌تر می شود و محصولی مقرون به صرفه برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد.

قراردادهای خارجی یا بین المللی که نسبت به قرارداد داخلی محدوده وسیعتری دارد. در این جا الزاما دیگر دو شخص یا ارگان ایرانی باهم قرارداد منعقد نمی کنند بلکه مرزهای داخلی از بین رفته و صحبت از مرزهای بین المللی به میان خواهد آمد. در واقع زمانی قراردادها، بین المللی می شوند که یک عنصر خارجی وارد می شود مانند تابعیت متفاوت طرفین، محل انعقاد قرارداد، محل اجرای قرارداد و مواردی از این قبیل) قرارداد بین المللی در بند ۱ از ماده ۲ کنواسیون حقوق معاهدات وین ۱۹۶۹ به این شکل تعریف می گردد: معاهده عبارت از توافق بین دولت هاست که به صورت کتبی منعقد شده و مشمول حقوق بین الملل باشد صرفنظر از عنوان خاص آن و اعم از اینکه سندی واحد یا در دو یا چند سند مرتبط به هم منعکس شده باشد در نظر بگیرید که می خواهید اتومبیل خود را به دوستتان در ایران بفروشید، در این قرارداد قوانینی به کار ما خواهند آمد قانون مدنی، قانون آیین دادرسی مدنی و به طور کلی قوانین ایران می باشد چرا که هیچ عنصر خارجی در این موضوع مشاهده نمی شود.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

2 دیدگاه برای قراردادهای بازرگانی بین المللی

  1. ناشناس

    سریع ، سر وقت ، آسان و مطمئن

  2. ناشناس

    با عرض سلام و خسته نباشید به عنوان مشتری به شما کاراکتر A یا همان نمره بیست خودمان را میدهم. واقعا دستتان درد نکند برای اینهمه نظم و ترتیب و خدمات عالیتان

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا