سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / / /

مدلهای مدیریتی (از تئوری تا عمل)


مدلهای مدیریتی (از تئوری تا عمل)

برای افرادی که هرگز کسب و کاری را راه‌اندازی نکرده‌اند، این کار وحشت‌آور به نظر می‌رسد. البته در واقع این فرآیند ساده‌ای است ولی نیاز به تلاش زیاد، پول، شب بیدار ماندن، فداکاری و شکست قبل از پیروزی دارد.مدلهای مدیریتی (از تئوری تا عمل) مفید است.

بدیهی است برای راه اندازی یک کسب و کار نیاز به ایده دارید. برای تبدیل ایده به یک کسب و کار ۱۱ مرحله زیر را طی کنید.

  1. چالش‌های راه‌اندازی یک کسب و کار را در نظر بگیرید.
  2. برای حفاظت از دارایی‌های شخصی، یک شرکت ثبت کنید.
  3. طرح کسب و کار خود را بنویسید.
  4. بودجه لازم را تامین کنید.
  5. از افراد متخصص و مناسب بهره بگیرید.
  6. مکان شرکت را انتخاب کنید و وب‌سایت خود را طراحی کنید.
  7. تبدیل به متخصص بازاریابی شوید.
  8. ارزش قابل ارائه و نقاط تمایز خود را مشخص کنید.
  9. پایگاه مشتریان خود را بسازید.
  10. کسب و کارهای رقیب را به صورت جامع بررسی کنید.
  11. برای هر اتفاقی آماده باشید.

تحلیل محیط کلان خارجی

تحليل PEST یک ابزار ساده، مفید، و رایج است که به ما کمک می کند تا تصویری جامع از محیط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی – فرهنگی، و تکنولوژیکی به دست آوریم. مدیران ارشد کسب و کارها در سراسر جهان از این تحلیل به منظور ایجاد چشم انداز خویش در مورد آینده، بهره می جویند. اولین و مهمترین نکته ای که برای هر سرمایه گذار و کارآفرین مطرح است، فضای مناسب برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی است که این فضای مناسب » شامل موضوعاتی نظیر حمایتهای قانونی، اوضاع باثبات سیاسی، تناسب و تقارن فرهنگی با نوع کسب و کار و محصولات یا خدمات حاصل از آن، و حتی نرخ بازگشت سرمایه ی صنعت مربوطه در بازار خاص، و… می شود و نیازمند تحقیقی است که با PEST محقق می شود.

ماتریس بوستون

ماتریس بوستون که به ماتریس BCG ، ماتریس نرخ رشد – سهم بازار، و ماتریس تحلیل پورتفولیو نیز شهرت  دارد، به منظور تمرکز تلاشها برای کسب بیشترین بازده به کار گرفته می شود. چنانچه به ارائه (پرزنت های بصری و توضیحات تصویری در کسب وکارمان علاقه مند باشیم، ماتریس  BCG می تواند بیشترین کمک را برایمان فراهم آورد. این ماتریس روشی سودمند را برای نگریستن به فرصتهایی که در برابر مان قرار دارد، ارائه می دهد و به ما کمک می کند تا تحلیل کنیم کدامیک از واحدهای کسب و کار استراتژیک ((SBU‘ در وضعیت خوبی قرار دارد با کدامیک از آنها در شرایط مناسبی نیست. بدین ترتیب می توان به بهترین استراتژی سرمایه گذاری برای آینده ی کسب و کار و انتخاب بهترین موارد برای اختصاص منابع، نائل آمد.

ماتریس بوستون ابزاری اثربخش برای ارزیابی سریع گزینه های پیش رو در حوزه های شغلی و نیز شخصی است. این ماتریس با بخش بندی ساده ی خود مبنی بر علامت سؤال، ستاره، گاو شیرده، و سگ به ما کمک می کند تا به سرعت و سادگی به ترسیم فرصتهای پیش روی خود پرداخته و به بهترین وجه، در مورد آنها تفکر کنیم. بهتر است در کنار سایر هدفهای خود، جایی هم برای نوآوری باز کنیم. برخی از شرکتها در دام غرور می افتند و چون واحدهای کسب و کار استراتژیک آنها در مرحله ی گاو شیرده که پرسودترین مرحله است قرار دارند، از ارائه ی محصولات جدید با به کارگیری سیاستهای جدید در حوزه های ترویج، توزیع، و قیمت گذاری غافل می شوند و در فاصلهی اندکی، محصولات آنها به مرحله ی سگ می رسد. بهتر است تعیین کنیم که در چه مقطع زمانی می خواهیم یک محصول جدید ارائه کنیم. به هر حال بایستی مراقب بود که ناگهان غافلگیر نشویم.

ماتریس پورتفولیوی تصمیم گیری مأموریت و شایستگیهای اصلی – MCC

اولین گام برای درک شایستگیهای اصلی، به درک مفهوم مزیت رقابتی و وجوه تمایز یک کسب و کار مربوط است. بر کسی پوشیده نیست که بهترین سودآوری، از آن کسب و کاری است که از ویژگی و خصوصیت منحصر به فرد در ارزش آفرینی برای مشتریان برخوردار باشد. بهترین انتخاب بسیاری از کسب و کارها در هنگام رقابت، اقدامی بجز کاهش قیمت نیست و این اقدام نتیجه ای جز کاهش حاشیه ی سود ندارد. به همین علت است که تأکید زیادی بر ساخت مزیت ویژه ی فروش (USP) می شود. اگر بتوان محصول منحصر به فردی را ارائه داد، قطعا مشتریان حاضر خواهند بود برای آن کالا یا خدمت وجه بیشتری پرداخت کنند.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای مدلهای مدیریتی (از تئوری تا عمل)

  1. بهرام شیردل

    ممنون و سپاس از اطلاع رسانی و راهنماییتون

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا