سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

مدل تعالی سازمان


مدل تعالی سازمان

نظر به نياز پيوستن به دنياي تجارت جهاني كه شايد از روي اختيار نيز نباشد اين نگراني به وجود مي آيد آيا سازمان هاي صنعتي ما توان رقابت در اين عرصه را دارند يا نه ؟ نقاط ضعف در كدام قسمت ها مي باشد ؟ سازمان بايد چگونه باشد تا بتواند در عرصه جهاني رقابت كند ؟ و براي جهاني شدن چه سازماني بايد داشته باشيم ؟ براي ايجاد يك سازمان متعالي بايد از چه ابزار و مدل هايي استفاده نماييم؟
در بين مدل هاي تعادلي كسب و كار مدل EFQM بدليل اينكه در جهان بيش از هر مدلي به عنوان مدل مرجع جوايز ملي انتخاب شده است و 20000 سازمان اروپا از اين مدل استفاده كرده اند و 15 شركت از 25 شركت بزرگ اروپايي اين مدل را جهت ارزيابي استفاده نموده اند و از 50 شركت برتر كه توسط Financial Times در سال 2001 معرفي شده اند 13 كشور اروپايي بوده كه از اين تعداد 9 شركت مدل EFQM را مورد استفاده قرار داده اند ، اهميت بيشتري براي صنايع و سازمانهاي پيشتاز در كشور ما دارد. البته لازم به ذكر است كه الگوها و جوايز ملي كيفي ديگري مانند جايزه دمينگ در ژاپن ، جايزه كيفيت كانادا ، جايزه كيفيت مالكوم بالدريج آمريكا ، جايزه كيفيت استراليا ، جايزه كيفيت راجيدگاندي هند و … ساير الگوها در اين رابطه نام برد.
شايان به ذكر است پيشتر در غرب مدل هايي براي ارزيابي بنگاه هاي صنعتي و غير صنعتي به وجود آمده بودند كه با ظهور سيستمهاي مديريت كيفيت سري ISO 9000 به مقبوليت جهاني نيز رسيدند ولي هيچ كدام ديد فراگيري نسبت به كسب و كار نداشتند ، از سوي ديگر تغييرات به وجود آمده در اقتصاد جهاني ، تلاش هاي انجام شده توسط سازمان تجارت جهاني در راستاي جهاني كردن اقتصاد و افزايش رقابت جهاني همه و همه كشورهاي مختلف را به اين باور رسانده است كه براي حضور و بقاء در بازارهاي منطقه اي جهاني و داخلي بايد توان رقابتي و قابليت رقابت پذيري صنايع و سازمان هاي خود را افزايش دهند . در اين راستا است كه جوايز ملي كيفيت بر مبناي مدل هاي مختلف استوار و شكل گرفت.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای مدل تعالی سازمان

  1. دکتر علی اکبر جلالی

    مطالب منسجم، منظم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا