سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

مذاکره با شرکتها و نهادهای دولتی


مذاکره با شرکتها و نهادهای دولتی

مذاکره با شرکتها و نهادهای دولتی

اهمیت اصول و فنون مذاکره را نمی‌توان نادیده گرفت. به همین دلیل، مذاکره به عنوان یک مهارت تجاری شناخته شده است. با درک اینکه چرا مذاکره در تجارت مهم است و اولویت بندی مذاکره کنندگان خوب در تیم خود، محیطی مناسب برای موفقیت در تجارت ایجاد می‌کنید. وقتی طرفین مذاکره احساس کنند به هدف خود رسیده‌اند، نه تنها به احتمال زیاد از توافق حمایت می‌کنند، بلکه درب را برای معاملات تجاری آینده باز نگه می‌دارند.

مذاکرات شامل برخی از دادن‌ها و گرفتن‌ها است، به این معنی که یک طرف همیشه در صدر مذاکرات ظاهر می‌شود و همانگونه که گفته شد مذاکره یک بحث راهبردی است که مسأله را به شیوه ای برطرف می‌کند که هر دو طرف مذاکره آن را قابل قبول بدانند. طرف‌های درگیر در مذاکرات می‌توانند متفاوت باشند.برای برآورده نمودن نیازهای بازار سازمان‌های دولتی، به‌کارگیری راهبردهای بازاریابی مؤثر و متفاوت، ضروری به نظر می‌رسد. 

اصول و فنون مذاکره موفق و زبان بدن

یک مذاکره کننده ماهر باید بتواند استدلال خود را با استفاده از معیارهای واضح و مورد قبول طرف مقابل بیان کند تا به نتیجه دلخواه و مطلوب برسد. مذاکره کنندگان موثر، همکاران شایسته‌ای هستند که طرف مقابل خود را به عنوان یک عضو تیم در نظر می‌گیرند. آنها از مهارت‌های اجتماعی قوی برای حفظ رابطه خوب با همه کسانی که در مذاکره نقش دارند، استفاده می‌کنند. این به حفظ جو مثبت در طول مذاکره و پس از آن کمک می‌کند.

یک مذاکره موفق، اصول و فنون مختلفی دارد که باید تمامی آن‌ها را در ذهن داشته باشیم و بتوانیم در گفتگو با طرف مقابلمان، از آن‌ها استفاده کنیم. البته ممکن است گاهی اوقات در اثر تنش یا مشکلات دیگری که در مذاکره پیش می‌آیند، برخی از این اصول را از یاد ببریم یا نتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. این موضوع طبیعی است و همیشه قرار نیست تمامی مذاکره‌های ما بدون نقص باشند. البته بهتر است مهارت مذاکره در شرایط بحرانی را نیز بلد باشیم.

«B2G»، مدلی از کسب‌ و کار است که در آن یک سازمان تجاری، محصولات، خدمات یا اطلاعات خود را به دولت‌ها یا سازمان‌های دولتی می‌فروشد. این اصطلاح، اغلب به انجام معاملات تجاری با بخش‌های دولتی اشاره داشته و شامل بازاریابی محصولات و خدمات فروخته شده در سطوح مختلف دولتی می‌شود.

برنامه‌ریزی قبل از مذاکره به این معناست که دقیقا بدانید برای چه هدفی می‌خواهید با طرف مقابلتان مذاکره کنید و امید دارید به چه چیزی دست پیدا کنید. همچنین بهتر است از قبل دقیقا بدانید کدام نیازها و پیشنهادهای شما قابلیت تغییر یا انعطاف‌پذیری دارند و کدام یک جزو خط قرمز شما محسوب می‌شوند و نمی‌توانید آن‌ها را تغییر دهید.یکی از اصطلاحاتی که هنگام مذاکره به کار می‌برند، اصطلاح انگلیسی ZOPA (Zone of Possible Agreement) است که می‌توان معنی آن را موضوعاتی در مذاکره دانست که طرفین می‌توانند بر سر آن توافق کنند و منفعت هر دو طرف را در پی داشته باشد. در حقیقت بهتر است هنگام برنامه‌ریزی برای یک مذاکره، به ZOPA یا موضوعات مشترکی که می‌توانید هر دو طرف بر سر آن‌ها توافق کنید نیز فکر کنید. البته در برخی از مذاکره‌ها، این موضوعات مشترک وجود ندارند که در این صورت باید به دنبال را‌ه‌های دیگری بود.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مذاکره با شرکتها و نهادهای دولتی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا