سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

مسئوليت هاي اجتماعي مديران


مسئوليت هاي اجتماعي مديران

هماهنگي كوششهاي ضروري براي يك نظام همكاري نياز به يك نظام سازماني ارتباط ها دارد. چنين نظامي از ارتباط ها وكانون ها يا نقطه هاي به هم پيوستن را در بر دارد و اين نظام تنها زماني به كار مي پردازد كه اين كانون ها از سوي اشخاصي كه مديران خوانده مي شوند در اختيار گرفته شوند.از اين رو مي توان گفت كه وظيفه هاي مديران خدمت كردن به عنوان كانال هاي ارتبا طي تا جايي است كه ارتباط ها بايد از پايگا ههاي مركزي عبور كنند. اما از ان جا كه هدف نظام ارتباطي هم اهنگ كردن همه ي جنبه هاي سازمان است چنين پي برده مي شود كه وظيفه هاي مديران به همه ي كارهاي ضروري براي نشاط و سر زندگي و دوام وپايندگي يك سازمان مربوط مي شود و دست كم تا جايي كه اين كارها بايد از راه هم اهنگي رسمي انجام پذيرند چنين است.

مسئوليت هاي اجتماعي مديران

گر چه مهم است بدانيم همه ي كاري از سوي اشخاصي كه پايگاه هاي مديريت را اشغال مي كنند به وظيفه هاي مديريت كه هم اهنگ كردن كوشش ها ي ديگران است پيوستگي ندارد.بخشي از كار چنين اشخاصي گر چه كار سازماني است ولي كار مديريت به شمار نمي ايد. براي نمونه اگر رئيس يك شركت خود به طور شخصي به فروش فراورده هاي شركتش بپردازد يا در نوعي از كار ساخت به كار مشغول شود اين گونه كارها خدمات مديريت به شمار نمي ايند.

احتمال دارد كه همه ي مديران بخش در خور توجهي از كارهاي غير مديريت را انجام دهند. گاهي از وقتها اين كار داراي ارزش بيشتري از كار مديريت انهاست. اين در هم اميختن وظيفه ها يك امر كاستن از دشواري كار است و بيشتر به سبب صرفه جويي است.

زيرا نادر بودن تواناييها چنين امري را پديد مي اورد يا شايد دليل هاي ديگري براي ان وجود دارد. گر چه در نتيجه ي در هم اويختن وظيفه هاي مديريت با وظيفه هاي غير مديريت در عمل دشوار است كه تنها با سنجش عنوان هاي شغلي يا وظيفه هاي اسمي بتوان روش هاي مقايسه اي كار مدير را در سازمان هاي جداگانه تعيين  كرد.اگر منظور ما از وظيفه هاي مديران كار تخصصي نگه داري نظام هاي كوشش همكاري است ما مي توانيم به خوبي توجه خود را به هدف هاي كلي و عمومي معطوف داشته و در يابيم كه چه كاري بايد در ان زمينه صورت گيرد و پس از ان هر گاه مطلوب باشد مشخص كنيم چه كسي ان كار را در سازمان به خصوص بر عهده دارد.

اين به ويژه درست است زيرا كار مديريت خود اغلب به گونه اي پيچيده سازمان يافته است.در يك سازمان ميان اندازه ممكن است يك صد نفر باشند كه برخي از وقت خود را در كار مديريت صرف مي كنند.در شماري از انها مانند ماشينها يا متصديان ماشين تكثير به هيچ عنوان در شمار مديران قرار ندارند.با اين همه كوششهاي اين اشخاص سازمان مديريت را تشكيل مي دهد.

www.DigiFiles.org

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای مسئوليت هاي اجتماعي مديران

  1. فیلی

    سلام
    این جزوه و فایل یکی از شاهکارها بود
    ممنون از شما

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا