سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : /

معرفی انواع مقاله


معرفی انواع مقاله

معرفی انواع مقاله

دانستن اینکه چه مقالاتی در مجلات چاپ می ‌شود به شما کمک خواهد کرد مقاله ­ بهتری برای انتشار تهیه کنید.

تنوع مقالات بسیار زیاد است و اشاره به تمامی آنها خارج از این بحث خواهد بود اما ۶ نوع مقاله علمی هستند که برای چاپ مقاله در مجلات باید بیشتر درباره آن­ها بدانید. شناخت انواع مقالات، شیوه نگارش و اهداف آنهاست که از شما محققی خبره می‌سازد.

در صورتی که بدانید راه و چاه نگارش هر یک چیست و چه دستاوردهایی می‌تواند برای‌تان داشته باشد، با چشمانی بازتر و هدف‌مندتر وارد دنیای نگارش و پژوهش می‌شوید. مقاله‌نویسی راهی مناسب برای ابراز دانش و نظرات خود در دنیای علم و تحقیق است. به‌سادگی نمی‌توان به این دنیا مسلط شد. باید آگاهی و دانش کافی داشته باشید.

مقالاتی که معرفی می‌شوند، انواعی از پژوهش هستند که در صورت پذیرش از سوی مجلات بین‌المللی در آنها منتشر می‌گردند و مخاطبان بسیار زیادی پیدا می‌کنند. این باعث توسعه یک موضوع علمی می‌شود و از آن مهم‌تر، اعتبار و شهرت‌تان را در دنیای رشته تخصصی‌تان چند برابر می‌کند.

مقاله پژوهشی (original research)

مقالات پژوهشی یکی از معمول­‌ترین نوع مقاله­ هستند که در مجلات چاپ می­‌شوند. این مقالات برگرفته از پژوهش و تحقیقی هستند که خود مولف انجام داده است.

در این نوع مقالات محقق یافته­‌های تجربی خود در خصوص یک موضوع جدید را بیان می­ کند. مقاله پژوهشی در حقیقت حاصل پژوهش­‌های جدیدی است که قبلا مانند آن انجام نشده است. این نوع مقالات در میان محققین و پژوهشگران بسیار متداول است و به دلیل نو بودن محتوای آنها، فرصت بیشتری برای چاپ شدن دارند. فرمت مقاله پژوهشی شامل معرفی، روش ­ها، نتایج، و بخش بحث و گفتگو می‌­شود.

در نوشتن مقالات پژوهشی باید برخی قواعد اخلاقی رعایت شود، چه مقاله را با طرح مساله‌­ای نو می­‌نویسید یا نگاهی متفاوت به مساله­‌های پیشین دارید نباید آن را با کوچک­‌نمایی دیگران و بزرگ­‌نمایی خودتان مطرح کنید. به این نکته تاکید داشته باشید که هیچ حرکت علمی بدون تکیه بر تلاش‌­های پیشینیان روی نمی­دهد، خواه این تلاش نتیجه داده باشد خواه نیمه­‌کاره رها شده باشد.

 در واقع، چیزی که درباره مقالات پژوهشی بسیار مهم است، رعایت دوری از سرقت ادبی است.

www.DigiFiles.org

به این مطلب امتیاز دهید

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “معرفی انواع مقاله”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا