سلام. به اولین و بزرگترین سامانه تعاملی آموزشی کشور خوش امدید.

دسته بندی : / /

مقاله سوشال لیسنینگ

توضیح کوتاه ازین محصول


مقاله سوشال لیسنینگ

سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌ های اجتماعی یکی از مولفه‌های حیاتی در زمینه تحقیق روی مخاطبان است. سوشال لیسنینگ برای کسب‌وکارها و برندها فرصتی ایجاد می‌کند تا بر مکالماتی که در مورد برند آن‌ها در بستر شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود نظارت کنند و به تجزیه‌وتحلیل آن‌ها بپردازند.

مکالماتی که روزانه توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود آن‌قدر وسیع است که تقریبا همه موضوعات را پوشش می‌دهد، پس حتما در مورد کسب‌وکار و برند شما هم در این شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌شود. سوشال لیسنینگ یا گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید تمام این مکالمه‌ها را رصد کنید و بینش و داده‌های معناداری از آن‌ها به دست بیاورید.

سوشال لیسنینگ فرآیند جمع‌آوری داده‌ها از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و انجمن‌های اجتماعی در مورد یک موضوع مشخص است. این موضوع می‌تواند یک برند، صنعت یا هر چیز دیگری باشد. داده‌های جمع‌آوری‌شده حاصل از گوش دادن به شبکه‌های اجتماعی، برای یافتن ترندها و ایجاد تغییرات مثبت در نحوه عملکرد سیستم تجزیه‌وتحلیل می‌شوند.

سوشیال لیسنینگیگ رویکرد جدید نیست، این اتفاق قبلا هم توسط برندها به شکلی متفاوت‌تر برای نظرسنجی از مردم و مشتریان در مورد خودشان انجام می‌شده.

برای درک بهتر سوشال لیسنینگ، تصور کنید صاحب یک رستوران هستید و بدون اینکه مشتریان از سِمَت شما باخبر باشند، در محیط رستوران و بین مشتریان نشسته‌اید. در میز کناری شما دوتا از مشتری‎ها برای انتخاب غذا از منو با هم گفت‌و‌گو می‌کنند.

یکی از مشتریان می‌گوید: قبلا کباب رستوران شما را امتحان کرده و راضی بوده است.

مشتری دیگر می‌گوید: بله! اما فکر می‌کنم اگر کباب‌هایشان کمی آبدار‌تر باشد، بهتر است.

پس از شنیدن این مکالمه، شما در مورد کباب‌های رستوران‌تان و نظر سایر مشتریان کنجکاو می‌شوید و شروع می‌کنید از دیگر مشتریان خود سوال می‌پرسید و به نظرات آن‌ها گوش می‌دهید.

مزیت سوشال لیسنینگی که در محیط شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود این است که؛ تکنولوژی سبب شده تا نیازی به ارتباط مستقیم با مردم نداشته باشید و اصلا مردم اطلاع نداشته باشند که در حال بررسی نظرات آن‎‌ها هستید. مردم در محیط‌های آنلاین در مورد هر چیزی صحبت می‌کنند، فقط کافی است جامعه هدف خودتان را پیدا کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

محصولات مشابه

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

پرسش نامه تعیین شغلی هالند با تفسیر

مدیریت کیفیت ISO 10015

مدیریت کیفیت ISO 10015

ارگونومی

ارگونومی

توانمندسازی

توانمندسازی

  • کاربر: سپهر جوان
  • قیمت: 38,400 تومان
  • دسته:
علوم رفتاري با کارکنان

علوم رفتاري با کارکنان

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

خلاصه کتاب كليد طلايي ارتباطات

1 دیدگاه برای مقاله سوشال لیسنینگ

  1. ناشناس

    Visitor Rating: 5 Stars

  2. Fati

    Good mersi

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کسب درآمد از فروش فایل
برو بالا